به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز سه شنبه در یادواره شهدای دانش آموز این شهرستان در هنرستان دخترانه هاجر افزود: دانش آموزان رزمنده همگام با دیگر رزمندگان اسلام با تاسی از شهدای کربلا و شهید فهمیده ها عازم نبرد حق علیه باطل شدند و با نثار جان خود عزت، شوکت و اقتدار و امنیت نصیب کشور کردند.
وی اظهارکرد: اگر امروز دانش آموزان در المپیادها و رقابت های علمی حضور و افتخاری کسب و کشور در عرصه های علمی و صنعتی پیشرفت می کند به برکت و ثمره خون شهدای والامقام است.
رکنی حسینی ادامه داد: درحالیکه دشمن با هزینه های میلیاردی درتلاش است از طریق جنگ نرم آموزه های دینی و فرهنگی و ایثار و شهادت را از ما بگیرد اما غافل از اینکه یک روز شهید فهمیده و روز دیگر شهید حججی در جامعه پرورش می یابند و فرهنگ ایثار را ماندگار و در تاریخ ثبت می کنند.
امام جمعه گناوه گفت: تقویت باورها و آموزه های دینی، بصیرت افزایی و آگاهی و حضور مردم بخصوص دانش آموزان در عرصه های مختلف انقلاب نقش اثرگذاری در برابر شبیخون فرهنگی دشمن ایفا می کند.
وی افزود: بسیج دانش آموزی به عنوان گسترده ترین تشکل دانش آموزی بر اساس رسالتی که دارد در راه دفاع همه جانبه از نظام و دستاوردهای انقلاب تلاش می کند.
امام جمعه بر عمل به وصایای شهدا تاکید کرد و گفت: شهدا در وصایای خود از دانش آموزان بویژه دختران می خواهند به عنوان یک وظیفه با حفظ حجاب و عصمت و پاکدامنی بجد دنبال تحصیل باشند.
ملک زاده مدیر این آموزشگاه نیز گفت: برپایی چنین مجلس معنوی که مزین به نام شهداست افتخاری بزرگ برای این آموزشگاه و دانش آموزان است.
وی افزود: این آموزشگاه در طول سال برنامه های مختلفی اجرا می کند که برپایی یادواره و نمایشگاه عکس شهدا از مهم ترین آنهاست و توانسته بر دانش آموزان تاثیر مفید و ارزشمندی برجای گذارد.
وی گفت: تمامی کلاس های آموزشگاه مزین به نام شهدای والامقام شده تا دانش آموزان در کنار فراگیری علم در زندگی فردی و اجتماعی خود از آن عزیزان الگوگیری کنند.
در این آیین برنامه های مختلفی شامل مداحی، سرود و دکلمه در وصف شهدا اجرا و تابوت نمادین شهیدی گمنام بر روی دست خواهران دانش آموزان تشییع شد.
شهرستان گناوه درشمال استان بوشهر در دوران دفاع مقدس 230 شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده که 26 تن از آنان شهدای دانش آموز هستند.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.