به گزارش ایرنا عیسی کلانتری بعد از ظهر جمعه درحاشیه بازدید از طرح های توسعه ای پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهارداشت:مشکلات زیست محیطی ناشی از استقرار و اجرای طرح های توسعه ای نفت،گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع درمنطقه پارس جنوبی فراوان است.
وی یادآورشد:این درحالی است که دولت تدبیر و امید در راستای بهبود وضعیت محیط زیست و کاهش آلایندگی‌های مختلف اقدامات خوبی انجام داده است.
معاون رییس جمهوری تصریح کرد: دولت برای کاهش مشکلات آلایندگی و زیست محیطی و برون رفت از وضعیت موجود در پارس جنوبی برنامه‌ریزی و تلاش های زیادی آغاز کرده است.
کلانتری اضافه کرد: در شهرستان عسلویه بعنوان میزبان طرح های توسعه ای پارس جنوبی شاهد آلایندگی‌های گسترده‌ای بر اثر فعالیت صنایع هستیم و باید تلاش شود تا محیط امنی برای زندگی مردم در این منطقه ایجاد شود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وزیر نفت با پذیرش شرایط منطقه از نظر زیست‌ محیطی برای رفع این مشکلات و بهبود فضای این منطقه متعهد و قول داده است و تلاش می‌شود که زمینه بهبود اوضاع فراهم شود.
معاون رییس جمهوری اولویت سازمان محیط زیست را همگامی توسعه و بهبود محیط زیست در منطقه عسلویه عنوان کرد و افزود: توسعه صنعتی منطقه عسلویه با اجرای طرح‌های زیست محیطی همگون نبوده است.
کلانتری با تایید سخنان عضو شورای اسلامی شهرستان عسلویه در خصوص مشکلات آلایندگی صنایع در مناطق همجوار عسلویه اظهارداشت: همگامی توسعه و بهبود محیط زیست در منطقه عسلویه اولویت نخست سازمان حفاظت محیط زیست است.
وی با اشاره به لزوم تلاش برای کاهش آلایندگی‌ها در منطقه عسلویه، تصریح کرد: توسعه فضای سبز و حفاظت از زیست‌بوم‌های دریایی از جمله مرجان‌ها در این منطقه یک ضرورت است.
کلانتری با اشاره به اینکه اغلب مناطق خوزستان و سیستان و بلوچستان تحت تاثیر ریزگردها قرار گرفته است، افزود: استان بوشهر نیز در برخی اوقات تحت تاثیر ریزگردها از عربستان است.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.