به گزارش ایرنا،عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه درآئین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدیدبوشهرافزود:
حمایت افکار عمومی کشورهای مختلف جهان ازجمهوری اسلامی ایران مهمترین و بزرگترین توفیقی بود که عاید کشورمان شد.
وی تصریح کرد: دشمن از روزی که انقلاب کردیم همواره منتظر برچیده شدن این نظام بود ولی این نشد و
جمهوری اسلامی ایران مقتدرتر و محق تر از گذشته در عرصه حاضر است.
وزیرکشور گفت: باید قدر این شرایط که نشات گرفته از لطف خدا، مقاومت مردم و میراث خون شهداست را بدانیم .
وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی در اوضاع منطقه ای مورد توجه و اتکای مردم مسلمان منطقه قرار دارد و همه نگاهشان به ایران اسلامی است.
رحمانی فضلی گفت: آنان در شرایطی جمهوری اسلامی را حامی تروریسم معرفی می کنند که خود ادعای تاسیس داعش را دارند.
وی تاکید کرد: صدای کمک خواستن ملت مسلمان را می شنویم و وظیفه داریم در چارچوب قوانین بین المللی از آنان حمایت کنیم.
وزیرکشور افزود: از نظر حکومتها و نظامهای بین الملل هیچ تحول و اتفاقی در منطقه با نادیده گرفتن ایران میسر نمی شود و این ازبرکت خون شهدا است.
وزیر کشور گفت: ادبیات قدرتمند ترین کشور دنیا ادبیاتی سخیف و از سر موضع ضعف بود و می خواستند به این وسیله دنیا را برعلیه ایران تحریک کنند.
وی یادآورشد: دشمن در تلاش بود اختلاف در حاکمیت داخلی ایجاد کند اما مردم با مقاومت و استقامت نشان دادند که انسجام و وحدت شعار و اعتقاد این ملت است.
وزیر کشور با بیان اینکه آنان می خواستند قدرت دفاعی جمهوری اسلامی را تهدید کنند، گفت: ما قدرت دفاعی خود را متناسب با تهدیدها، منافع و مصالح مان تعیین می کنیم.
وی تاکید کرد: درهمین راستا با رعایت قوانین بین الملل و شرع مقدس و براساس تاکید رهبر معظم انقلاب از سلاح هسته ای استفاده نمی کنیم.
رحمانی فضلی گفت: خواستند با زیرپا گذاشتن برجام جمهوری اسلامی را تهدید کنند که دیدیم مقامهای اروپایی وسایر قدرتمندان اعلام موضع کردند .
وی افزود: در مقابل تحریف تاریخی رئیس جمهوری آمریکا سایت وزارت امورخارجه این کشور خودشان کلمه جعلی خلیج عربی را از سخنرانی ترامپ برداشته و به خلیج فارس تبدیل و عقب نشینی کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرایط کنونی دولت نسبت به چهار سال گذشته با تورم 46درصد، رکود 5.8- درصد، اختلافهای داخلی، تحریمها، تهدیدها، انزوای ایران، ایران هراسی که محور فعالتهای آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای همسو با آنان در منطقه تغییر کرده است.
وی یادآور شد: در چهار سال گذشته اجماعی علیه ایران در منطقه حاصل شده بود که اگرآن را برهم نمی زدیم وگشایشی درآن ایجاد نمی شد در حوزه داخلی با مشکلات و سختی کاردوچندانی روبه رو می شدیم.
وی تاکید کرد: در این شرایط سیاست و تاکید رهبر معظم انقلاب حل مسائل بین الملی بود که در این مسیر دولت مصمم و با حمایت و مقاومت مردم این گشایشها صورت گرفت.
وزیر کشور گفت: امروز همه براین باورند که محور توسعه در شرایط کنونی محور اقتصاد است ،هرچند در کنار آن باید به مقوله های امنیت، سیاست داخلی، سیاست خارجی، فرهنگ و اجتماع توجه کرد.
رحمانی فضلی تاکید کرد: در سیاست داخلی باید نشاط سیاسی، مشارکت و آزادی های سیاسی، برگزاری انتخابات های پرشور در حوزه اجتماع ساماندهی آسیبهای اجتماعی انجام شود.
وی همچنین برضرورت توجه به تقویت مبانی، محورها و باورها، اصول اعتقادی و انقلابی تاکید کرد و گفت:محور اقتصاد مقاومتی مردم و ظرفیتهای داخلی است.
رحمانی فضلی تصریح کرد: دولت مصمم است توسعه را با محور اقتصاد مقاومتی پیش ببرد و استانداران نیز باید تمام تلاش خود را راستای تحقق این سیاست به کار گیرند.
وی با اشاره به نرخ 11 درصد بیکاری در استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیتهای موجود وجمعیت یک میلیون نفری این استان باید با تعامل، همفکری و اجماع ملی و استانی و تشکیل کمیته اشتغال قوی این مشکل را حل کرد.
رحمانی فضلی با بیان اینکه هیچ کسی با افراطی گری و تفریط موافق نیست تاکید کرد: استانداران باید مشی اعتدال داشته باشند چرا که نتیجه آن وحدت، انسجام، هم افزایی ،هم کاری، ایجاد فضای آرام اخلاقی و خدمت به مردم است.
وی با تاکید براینکه عبور از روش اعتدال را نمی پذیریم گفت: باید در اداره امور استانها از مدیران و کارگزارانی که مشی اعتدالی داشته باشند استفاده است.
رحمانی فضلی اظهار کرد: این دولت و برنامه های آن انتخاب مردم است و از سوی رهبر معظم انقلاب تنفیذ و مجلس شورای اسلامی نیز به وزیران آن رای اعتماد داده و بعنوان برنامه ملت ایران تلقی می شود.
وی اظهار کرد: کسانی که می خواهند در دولت خدمت کنند باید به برنامه ملت ایران اعتقاد داشته باشند.
رحمانی فضلی افزود: گرایش سیاسی مدیران برای ما مهم نیست ولی کارگزارانی که قصد خدمت دارند باید برنامه دولت را بپذیرد.
وی بر ضرورت تعامل استانداران برای رسیدن به برنامه دولت تاکید کرد.
رحمانی فضلی گفت: امروز شرایط کشور نسبت به چهار سال گذشته تغییر کرده و با توجه به تجربه ها، زمینه های مناسب، امکانات و مناسبات باید رشد بهتری برای کشور رقم بخورد.
در این آئین عبدالکریم گراوند بعنوان استاندار بوشهر معرفی و از خدمات مصطفی سالاری تجلیل شد.
هیات دولت 16 مهرماه عبدالکریم گراوند را به عنوان بیست و دومین استاندار بوشهر پس از انقلاب منصوب کرد.
مصطفی سالاری نیز با رای اعتماد هیات دولت بعنوان استاندار گیلان انتخاب و معرفی شده است.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.