نسرین غلام زاده روز یکشنبه به مناسبت 23 مهر روز جهانی نابینایان در گفت وگو با ایرنا افزود: مناسب نبودن محیط شهری امکان و شرایط حضور نابینایان در محیط های مختلف را کم کرده است.
وی اضافه کرد: براساس قانون جامع حمایت از معلولان همه وزارتخانه ها و دستگاهها موظف هستند در طراحی ساختمان های خود به معلولان توجه داشته و شرایط دسترسی آنها را فراهم کنند.
غلام زاده اظهار کرد: هرچند تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی باید پیموده شود ولی در بخش مناسب سازی کار در دست اجراست و انتظار می رود شهرداری و سایر دستگاههای اجرایی در این زمینه اقدام های لازم را انجام دهند.
وی اشتغال را از جمله دیگر مشکلات معلولان استان بوشهر عنوان کرد و گفت: براساس قانون جامع حمایت از معلولان باید 3 درصد از استخدام های دستگاههای اجرایی به معلولان اختصاص یابد که در همین ارتباط معلولان نابینای استان از این فرصت بهره برده اند.
غلامزاده تاکید کرد: همچنین بهزیستی برای کارفرمایانی که از معلولان برای انجام کارهای مناسب حال آنها استفاده کنند مشوق های لازم شامل تامین حق بیمه سهم کارفرما توسط این سازمان را در دستور کار دارد.
با اشاره به فعالیت 2 انجمن نابینایان و کم بینایان استان هیاتهای ورزشهای نابینایان گفت: هدف از راه اندازی این انجمن ها ایجاد انگیزه و توانمندسازی نابینایان است.
غلامزاده با اشاره به کسب مدالهای رنگارنگ معلولان استان در رشته های مختلف ورزشی افزود: انتظار می رود که مسئولان و مردم توان معلولان را باور کنند و حقوق شهروندی این افراد را محترم بشمارند.
وی بیان کرد: درزمان حاضر یکهزار و 906 نابینا و کم بینا در استان بوشهر شناسایی شده است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.