به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج: نابینایان اگر چه امروز برای رفتن و پیمودن و عرض اندام از بینایی ظاهری محرومند اما چشم دل آنها به روی بسیاری از موانع ناپیدا، ناآشکار و مکدر، باز و افق دید آنها تا بی نهایت در حرکت است.
نابینایان فارغ از تاریکی و روشنی شب و روز، ذهن فعال و خلاق خود را همیشه به روشنایی می سپارند و از درون آن مهربانی و عطوفت می پراکنند.
نابینایان چشم دل می گشایند و فارغ از تزویر و تظاهر و تردید، بی درنگ آنچه را فروخورده اند بر زبان جاری می سازند.
روز عصای سفید به همه ما نهیب می زند و این پرسش را در سکوت فریاد می کند که برای بهره مندی از آنچه داریم و آنها را نصیبی نیست، چه کرده ایم؟
چه میزان از امکانات، خدمات، قابلیت ها و استعدادهای خدمات رسانی شهر برای آنها مناسب سازی شده است؟
ضوابط و قواعد شهرسازی برای رفت و آمد معلولان خاصه نابینایان تا چه میزان فراهم و مهیا است؟
روز عصای سفید به همه هشدار می دهد، آن زمان که بدانیم کمتر از 10 درصد جمعیت شهر کرج دچار تنبلی چشم و شمار قابل توجهی از جمعیت این شهر مستعد بهره مندی از آب مروارید هستند. همان عارضه ای که شایع ترین علت کوری در دنیا اعلام شده است، و شایسته است مطلع شویم که منشأ ۱۰ درصد از نابینایی ها در کشور رعایت نکردن اصول ایمنی در محیط کار است.
روز عصای سفید و بازخوانی مسائل و مشکلات نابینایان از همه انسانها می پرسد: آیا قدر و ارزش آنچه را که دیگران از آن بی بهره اند، می دانیم؟ آیا در خلوت خویش پذیرفته ایم امروز که از داشته ها سرمست خودخواهی هستیم، چشمانی داشته ایم، اما برای ندیدن.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 766246
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.