به گزارش ایرنا، سید حسین حسینی محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: گسترش بازار های هدف از جمله برنامه های سازمان توسعه تجارت ایران است که با تشکیل میزهای کالایی در سطح کشور و در مراکز استان های داری مزیت نسبی با این هدف برگزار می شود.
وی بیان کرد: استان بوشهر با وجود قابلیت های موجود در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، شیلات و صنایع دریایی دارای مزیت نسبی برای توسعه بازار این کالاهاست و به عنوان سازمان معین در کشور برای پیگیری 2میز کالایی پتروشیمی و آبزیان انتخاب شده است.
حسینی محمدی اضافه کرد: سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانهای سراسر کشور با توجه به ابلاغ دستورالعمل های اجرایی میزهای یاد شده توسط وزیر با جلب مشارکت و همکاری تمامی بخش های دست اندرکار بویژه استانداری ها به عنوان مدیریت ارشد استان، زمینه تشکیل مستمر و موثر میزهای تخصصی کالایی در حوزه صادرات را باید مدنظر و سهم این شاخص را در توسعه صادرات غیر نفتی استان افزایش دهند.
وی گفت: میزهای کالایی با محوریت تنوع بخشی به محصولات صادراتی فعالیت می کنند که اهداف آن تقویت قدرت رقابت کالاهای ایرانی در کشورهای هدف بوده و افزایش ارزش افزوده کالای صادراتی، استفاده از نوآوری در ارائه خدمات و تولید کالا، بهره‌برداری از اقتصاد دانش‌بنیان برای بهبود کیفیت کالاها وغیره خواهد بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به قابلیت واحد های تولیدی صادراتی و مزیت رقابتی صنایع پتروشیمی در استان بوشهر تاکید کرد: میزهای ملی توسعه صادرات محصولات پتروشیمی و آبزیان می تواند به عنوان 2بازوی اجرایی در گسترش اقلام صادراتی و توسعه فضای کسب و کار نقش موثری ایفا کند.
استان بوشهر پیش از این نیز متولی برگزاری میز ملی توسعه صادرات خرما بوده است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.