عبدالرضا مطاف روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس اعلام وزارت کشور سهمیه ارائه خدمات توسط موکب های استان بوشهر 35 هزار نفر است.
وی بیان کرد: در مرز شلمچه، مسیر نجف تا کربلا و شهر کربلا سهم خدمات رسانی موکب های استان بوشهر به ترتیب 5، 20 و 10 هزار نفر است.
مطاف افزود: 40 موکب استان بوشهر توسط ستادبازسازی عتبات عالیات استان، اداره کل مور اوقاف و امور خیریه، سپاه امام صادق(ع) و حمایت های مردمی پشتیبانی می شود.
وی با اشاره به در دست ساخت بوشدن ضریح های امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) در استان بوشهر اظهار داشت: این 2 ضریح به ترتیب 75 و 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
مطاف گفت: پیش بینی شده تا پایان سال جاری با اتمام عملیات ساخت این 2 ضریح کار انتقال آنها به کربلای معلی انجام شود.
وی بیان کرد: هرچند این 2 ضریح با اتکا به کمک ها و نذورات مردمی ساخته می شود اما برخی از دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری بوشهر، اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این زمینه کمک کرده اند.
مطاف یادآور شد: اوقاف با واگذاری محوطه قدمگاه عباس بن علی(ع) و شهرداری بوشهر با آوردن مصالح ساختمانی یار و کمک رسان ستادبازسازی عتبات و عالیات در این استان بودند.
وی اظهار داشت: با این حال انتظار همکاری بیشتری از دستگاه های اجرایی داریم تا ساخت این ضریح ها در موعد مقرر به اتمام برسد و آن را به کربلای معلی ارسال کنیم.
مطاف یادآور شد: هم اکنون یک تیم 11 نفره از استان اصفهان ساخت این 2 ضریح را در استان بوشهر عهده دار هستند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.