مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت توجه به مساجد و امام‌زادگان در آستانه تبریز 2018، گفت: امام‌زادگان(ع) و همچنین مساجد تبریز در تبریز 2018 جایگاه و نقش ویژه‌ای دارند.
 
حجت‌الاسلام علی مصایبی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اهمیت و جایگاه امام‌زادگان(ع) و مساجد در میزبانی تبریز 2018 اظهار کرد: از منظر اسلام و همچنین با توجه به اینکه تبریز در 2018 با عنوان «شهر نمونه گردشگری جهان اسلام» مطرح شده، ضروری است که رسیدگی به این اماکن مذهبی در اولویت قرار گیرد.
 
وی اضافه کرد: خوشبختانه در تبریز امام‌زادگان(ع) و همچنین مساجد تاریخی بسیاری وجود داشته و ما نیز در راستای میزبانی تبریز 2018 تا حد توان در جهت آماده‌سازی مساجد و امام‎زادگان(ع) تلاش کرده و برخی از مساجد تاریخی نیز آمادگی این میزبانی را دارند.
 
وی بیان کرد: با توجه به اینکه بودجه‌ای در تبریز 2018 برای امام‌زادگان و مساجد داده نشده، از این رو اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با امکانات و هزینه‌ها و کمک‌های مختصر اقدام به آماده کردن مساجد و امام‌زادگان کرده‌ است، اما نیاز مساجد و امام‌زادگان برای میزبانی تبریز 2018 بسیار بیشتر بوده و باید در این راستا توجه شود.
 
حجت‌الاسلام مصایبی با اشاره به وجود هفت هزار مسجد و 90 امام‌زاده(ع) در استان، اضافه کرد: در شهر تبریز صرفا شش امام‌زاده داریم که شرایط لازم را دارند اما نیاز است که نسبت به امور عمرانی این اماکن جهت میزبانی تبریز 2018 توجه ویژه‌ای مبذول شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.