به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی پنجشنبه شب در همایش میثاق عاشورائیان در اهرم تنگستان افزود: مبارزه با مستکبران و تبعیت از ولایت نیز از جمله مواردی است که می توان آنها را از یاران با وفای امام حسین آموخت.
وی بیان کرد: تولد، زندگی و نهضت عاشورا و قیام حضرت امام حسین (ع) برای اسلام و جامعه اسلامی برکت های فراوانی داشته است.
سروستانی در بخش دیگری از سخنان خود هدف همایش میثاق عاشورائیان را هماهنگی و برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و با هدف بهره گیری از فرهنگ عاشورایی، درس ها و عبرت های عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این همایش با اشاره به اهمیت قیام عاشورا اظهار داشت: حضرت امام حسین (ع) تجسم عینی تمام ادیان الهی، اسلام و عصاره همه انبیا و اولیای الهی است و تمام انبیا در وجود ایشان تجلی پیدا می کنند.
آیت الله غلامعلی صفائی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نام و راه امام حسین (ع) محو شدنی نیست اظهار داشت: تا جهان هست راه حسین و هدایت حسین ادامه دارد.
وی یادآور شد: متوکل و هارون عباسی 2بار در طول تاریخ اقدام به تخریب حرم مطهر امام حسین کردند و در هر 2 مورد آن حرم مطهر باشکوه تر از قبل بازسازی شد.
صفایی بوشهری ادامه داد: اکنون در مراسم اربعین حسینی 20 میلیون نفر عزادار از سراسر جهان در این زیارتگاه مقدس جمع می شوند که این خود از شکوه عظمت نهضت حسینی است.
اجرای برنامه نوحه پامنبری توسط حسینیه شهید صادقی، تعزیه حضرت علی اصغر (ع) توسط هیات تعزیه اهل بیت تنگستان و تجلیل از پدر شهید مدافع حرم تنگستان شهید احمدی جوان بخش های دیگری از این همایش بود.
در این همایش حمزه قائدی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مرثیه سرایی و اجرای مداحی در عزای حضرت امام حسین (ع) پرداخت.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصند شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.