به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، درسالروز میلاد خجسته و باسعادت مولی‌الموحدین حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) استان بوشهر از شامگاه دوشنبه تا ظهر امروز غرق در جشن و شادی بود و دلدادگان آن حضرت، 13 رجب سالروز میلاد امام علی(ع) را جشن گرفتند.

در مراسمی که در شهر برازجان با حضور نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری با تبریک میلاد باسعادت مولای متقیان امیرمومنان حضرت علی(ع) با تاکید بر الگو قرار دادن سیره عملی ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: مسلمانان علاوه بر اینکه باید ارادت و محبت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را مورد توجه قرار دهند موظف هستند سیره عملی آن بزرگواران را معیار الگوی رفتاری خود قرار دهند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر استفاده از آموزه‌های با ارزش حضرت علی(ع) در امور جامعه و زندگی خاطر نشان کرد: همه زوایای وجودی امیرالمومنین(ع) از زمان، مکان و نحوه تولد ایشان تا مربی و معلمش، اسلام آوردن، ازدواج، حکومت، عدالت، شجاعت، انفاق و ایثار، فرزندان و شهادتش دارای آموزه‌های گوناگون است که باید مورد توجه مسلمانان و دلدادگان آن حضرت قرار گیرد.

آیت‌‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر الگو گرفتن از فدائیان امیرالمومنین(ع) در طول تاریخ افزود: رمز سعادت وموفقیت جوامع پیروی از سیره عملی اهل بیت(ع) و الگو قرار دادن آن بعنوان الگوی رفتاری فردی و اجتماعی و سبک زندگی اسلامی است.

وی، مردم ولایت‌مدار را در پیروی از توجه به منویات و آموزه‌های حضرت علی(ع) زبان‌زد دانست و تاکید کرد: مردم عاشقان ولایت و ائمه اطهار(ع) در محبت و رهروی علی(ع) زبانزد هستند لذا همچنان با رهروی از سیره علی(ع)، اهل بیت(ع) و پیروی از رهبری فرزند خلفش آیت الله امام خامنه‌ای می‌توانند پیروز میدان باشند.

در مراسمی که در بوستان شغاب بوشهر با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد ضمن آیین  جشن ویژه این روز مبارک، ارادتمندان به حضرت علی (ع) به همین مناسبت با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از شرکت کنندگان در مراسم پذیرایی کردند.

بر اساس گزارش خبرنگاران تسنیم در اقصی نقاط استان بوشهر، از شب گذشته تا ظهر امروز دوستداران و ارادتمندان نخستین امام شیعیان حضرت علی(ع)با حضور در مساجد و بقاع متبرکه ضمن مولودی خوانی و مدیحه سرایی زاد روز مولود کعبه را گرامی داشتند.

دوستداران امیرمومنان(ع) با پخش گل و شیرینی و برپایی ایستگاههای صلواتی ارادت خود را به پیشگاه مولای متقیان حضرت علی(ع) نشان می‌دهندو بسیاری زوج‌های جوان هم امروز را برای آغاز زندگی مشترک انتخاب کرده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612696
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.