فرزاد رستمی روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: این راهها شامل 120کیلومتر بزرگراه، 40 کیلومتر راه اصلی، 131 کیلومتر راه روستایی و74 کیلومتر راه فرعی است.
وی تصریح کرد: ازآغاز انقلاب تا سال 92 تنها 535کیلومتر بزرگراه، 568کیلومتر راه اصلی و 2هزار و 165کیلومتر راه روستایی در استان بوشهر احداث شده بود.
رستمی گفت: در زمان حاضر 500 کیلومتر راه اصلی، بزرگراهی و فرعی در استان بوشهر در حال اجراست و پیش بینی می شود بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار امسال برای اجرای طرحهای راهسازی استان هزینه شود.
وی یادآورشد:درنیمه نخست امسال نیز 58 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی در استان بوشهر با 930میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
رستمی در خصوص خروجی دوم بوشهر بعنوان یکی از مصوبات سفر استانی دیماه 92 رئیس جمهوری اظهارکرد: با توجه به شبه جزیره بودن شهر بوشهر برای خارج شدن این شهر از بن بست طرح خروجی دوم براساس سیاستهای پدافند غیرعامل اجرایی شد.
وی بیان کرد: طول خروجی دوم بوشهر24 کیلومتراست که تاکنون 11 کیلومتر این پروژه اجرایی شده و سرعت بخشی در روند تکمیل آن در حال انجام است.
مدیرکل راه وشهرسازی استان بوشهربا اشاره به سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریالی برای خروجی دوم بوشهرگفت:تاکنون یک هزار و 600 میلیارد ریال برای اجرای این محور مصوب شده که تقاطع غیرهمسطح آن در محور شیف امسال اجرایی می شود.
رستمی افزود:مطالعه ساخت پل روی دریا درخروجی دوم بوشهر در حال انجام است که پیش بینی می شود سه پل روی دریا در این خروجی ساخته شود.
وی گفت: اجرای این پروژه توسعه جزیره نگین، افزایش ظرفیت بندری، توسعه گردشگری و پدافند غیر عامل را به دنبال دارد.
رستمی بیان کرد: احداث بزرگراه گناوه - دیلم، احداث قسمت زیادی از بزرگراه برزاجان - گناوه محدوده چهارروستایی، خلیفه ای، دهداران وشبانکاره از جمله پروژه های شاخص استان بوشهر است که در دولت یازدهم انجام شده است.
وی گفت: بزرگراه برازجان- گناوه – دیلم تمام شده و بخش کمی از آن مشکل معارض دارد و کنار گذر کنگان نیز به پایان رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر تصریح کرد: با این وجود اجرای بزرگراه دالکی - کنار تخته به طول 18 کیلومتر و از پروژه های ملی از برنامه زمان بندی عقب تر است.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.