به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز دوشنبه به نقل از بهرام نکیسا افزود: روستا خاستگاه اصلی کارگروهی و تعاون است و امروزه بیش از پیش به فرهنگ کار جمعی به منظور تولید، رونق کسب و کار در جامعه نیاز داریم.
وی با اشاره به عناصر توسعه فرهنگ تعاونی در روستاها اضافه کرد: همکاری، مشارکت، مسئولیت اجتماعی و توجه به جامعه و دیگران ازجمله عناصر فرهنگ تعاونی است.
نکیسا، روستا را از عناصر مهم توسعه دانست و گفت: نیاز است روحیه تعاونی بیش از پیش در روستا جدی گرفته شود زیرا به عنوان یکی از عناصر مهم توسعه تلقی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه روستا، قطب تولید و اشتغال است ادامه داد: برای رسیدن به توسعه الگوی موفق کار گروهی و مشارکتی باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر به نقش مهم توسعه تعاونی‌ها در ابعاد مختلف جامعه روستایی اشاره کرد و گفت: با تقویت تعاونی‌های روستایی شاهد کاهش نقش دولت در امور روستاها و تمرکززدایی در سطوح مختلف مدیریت خواهیم بود.
نکیسا اضافه کرد: با رویکرد توجه به تولید و صنایع‌دستی تحول و دگرگونی اقتصاد روستایی تنها با راهکارهای مشارکتی و راهبردهای سازمان‌های محلی و نگاه خاص به کار تعاونی و مشارکتی محقق می‌شود‌.
وی، بر حمایت از فعالیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی در روستاها تاکید کرد و افزود: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر حمایت از تولید و اشتغال در روستا را اولویت برنامه های کاری خود قرار داده است.
نکیسا بیان کرد: نخبگان، صاحب نظران وصاحبان ایده در روستاها با راهبرد تمرکززدایی و کار مشارکتی و تعاونی زمینه کارآفرینی و اشتغال زایی را فراهم کنند و روستاها را در مسیر توسعه پایدار قرار دهند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.