رحیم بنامولایی روز شنبه در دومین نشست کمیته IT گفت: برای ترویج فرهنگ کسب و کار باید برنامه ریزی ها از مدارس شروع شود.
وی افزود: قشر نوجوان و جوان ما بایستی در مقاطع تحصیلی با فراگیری آموزش های لازم این واقعیت را درک کنند که 'علمی که نتواند ثروت ایجاد کند' و نیز 'ثروتی که درخدمت علم نباشد' اقتصاد جامعه را پویا نخواهد کرد.
وی اظهار کرد: باید اقتصاد ما به سمتی هدایت شود تا نگاه 'ارز سازی' جایگزین 'ارز سوزی' شود .
* بخش خصوصی دولت را برای افزایش اشتغال یاری می دهد
بنامولایی با ذکر این مطلب که باید تعریف منطقی و مشخص برای ایجاد اشتغال در بخش های صنعت ، خدمات و کشاورزی داشته باشیم گفت: بخش خصوصی دراین زمینه با ارایه راهکارهای مناسب دولت دوازدهم را یاری خواهد داد.
وی ایجاد شغل های کاذب در بخش های خصوصی و اداری را بسیار زیانبار عنوان کرد و ضرورت چاره اندیشی برای رفع این مشکل را مورد تاکید قرار داد.
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز عملکرد دانشگاه ها درمسیر تامین نیروی مورد نیاز بازار کار را مورد گلایه قرار داد و گفت: باید عملکرد دانشگاه ها و تربیت نیرو در رشته های مختلف با نیازهای جامعه به ویژه در بخش صنعت همخوانی داشته باشد که متاسفانه اینچنین نیست.
وی افزود: اگر دانشگاه ها در مسیر تامین نیروی تحصیلکرده مورد نیار بازار کار حرکت نکنند، قطعا به صورت مستمر کلاس های درس دانشگاهی با مشکل صندلی های خالی مواجه خواهد بود.
رحیم بنامولایی در ادامه سخنانش استفاده از 'آی تی' و بهره‌گیری از نظرات صاحبان فکر و اندیشه را گامی مهم درجهت بهبود فضای کسب و کار ذکر کرد.
وی گفت: باید نسل جوان ضمن آشنایی با تکنولوژی و روش های نوین روز ، از تجربیات ارزشمند کسانی که به صورت سنتی فعالیت می کنند نیز استفاده کند.
وی افزود: اتاق بازرگانی استان تجارت الکترونیک را در دستور کار قرار داده است و سعی داریم با عملیاتی کردن تجارت الکترونیک بستر را برای فعالیت شرکت های نوپا 'استارتاپ ها' نیز مهیا کنیم .
وی گفت: ما براین باور هستیم که شرکت های نوپا 'استارتاپ ها ' می توانند با ایده های نو به مدل های سودآور در راه کسب و کار دست یابند و بستر را برای کار آفرینی های جدید و درآمد زایی فراهم کنند.
رییس اتاق بازرگانی البرز اظهار کرد : امید است با اجرایی شدن تجارت الکترونیک و لینک شدن همزمان اتاق های بازرگانی سراسر کشور در جهت توسعه اقتصادی گام های موثری برداشته شود.
7411/1535خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.