به گزارش ایرنا، در این همایش عضو هیات علمی و مدرس مرکز جهانی مطالعات خانواده و گروه علمی دانشگاه یو اس ام مالزی گفت: خانواده ها باید برای رشد فیزیکی و روانی و تربیتی فرزندان خود از بدو تولد برنامه ریزی مطلوبی کنند در غیر این صورت دچار عقب ماندگی و آسیب های ساختاری خواهند شد.
دکتر روح الله بای افزود: خانواده ها نباید در تربیت فرزندان خود همان روشی را که در سن پنج سالگی پیاده کردند در 16 سالگی آن را ادامه دهند و نیاز است که یک برنامه ریزی صحیح و اصولی مدنظر آنان قرار گیرد.
وی اظهارکرد: والدین باید در زمانی که فرزندانشان به سن نوجوانی رسیدند آنان را در زمینه ارتباط برقرار کردن صحیح و شناسایی با جنس متفاوت و دوستان مدیریت و راهنمایی کنند.
عضو گروه علمی دانشگاه یو اس ام (usm) مالزی و رئیس مرکز فرداکلینیک اظهارکرد: بی توجهی والدین به راهنمایی فرزندان خود باعث خواهد شد که آنان به منابع دیگری نظیر اینترنت روی آورند و دچار مشکل و آسیب شوند.
مدیرعامل پایگاه سلامت روان آوای مهرگان گناوه گفت: این موسسه زیرنظر بهزیستی و به عنوان یک گروه مردم نهاد با 6 سال سابقه به منظور کمک و همیاری به شهروندان در زمینه ارتقای سلامت روان تشکیل و خدماتی نظیر مشاوره اولیه، برگزاری دوره های آموزشی مهارت های زندگی، کارگاه پیش از ازدواج، روابط بین زوجین ارایه می دهد.
معصومه درایی افزود: افزایش سطح دانش عمومی و تلاش برای افزایش سلامت روان افراد، حمایت از معلولان، برقراری ارتباط با نهادهای دولتی و غیردولتی، انتقال مهارتهای کسب شده از سوی اعضا به دیگر افراد جامعه، ارائه خدمات مشاوره ای، تلاش برای جذب افراد علاقه مند، متخصص و دارای مهارت برای گسترس جمعیت همیاران را از جمله هدف های این موسسه عنوان کرد.
وی یادآورشد:در برپایی این همایش دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر و فرمانداری گناوه همکاری کردند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.