سهیل مهاجری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه از سال 93 تاکنون در حال انجام است و استان بوشهر بعنوان پایلوت کشوری به مدت چهارسال با مشاور طرح قرار داد منعقد کرده است.
وی تصریح کرد: مرحله ابتدایی کار در سطح قراردادی به میزان یک میلیون و 700 هزار هکتار بود که اکنون به صورت کامل کار به پایان رسیده است.
مهاجری ادامه داد: درزمان حاضر طرح حد نگاری (کاداستر) در شهرستان جم با 47 درصد روستا و نزدیک 140هزار هکتار و دشتی 42 هزار هکتار معادل 95 درصد روستا انجام شده است.
مهاجری اضافه کرد: پروژه کاداستر یکی از زیربنایی ترین پروژه های منابع طبیعی در بوشهرو دیگر شهرستان های این استان در حال انجام است.
وی حفاظت و بهره برداری صحیح از زمینهای ملی در بخشهای مختلف از جمله جنگل، مرتع و بیابان را از مهمترین مزیتهای اجرای طرح حدنگار (کاداستر) عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح برای تشخیص دقیق و علمی زمینهای ملی و مستثنیات استان ضروری است.
مهاجری در مورد کاداستر زمینهای ساحلی استان بوشهر نیز گفت: هم زمان با این طرح، حد نگاری ساحلی نیز از سال 95 در استان بوشهر آغاز شده و امسال حریم زمینهای ساحلی دیلم به میزان 687هکتار و 41مترمربع تشخیص گذاشته شده و درحال پیگیری برای گرفتن سند این
زمینها هستیم.
وی اعمال استانداردهای کاداستر در نقشه های اجرای مقررات ملی شدن، ایجاد سامانه کاداستر و گرفتن سندهای تگ برگ زمینهای ملی و دولتی را از هدفهای اصلی اجرای این طرح در استان بوشهر معرفی کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با اجرای کامل طرح حد نگاری (کاداستر) مالکیت و تقویت مدیریت و نظارت به زمینهای ملی و دولتی استان تثبیت و به توسعه مدیریت علمی و فنی در پایش منابع طبیعی و تولید اطلاعات منسجم استان کمک می کند.
وی تاکید کرد: اجرای این طرح به ایجاد زیرساخت آمایش سرزمین برای تضمین سرمایه گذاری در زمینهای ملی و دولتی و امکان برنامه ریزی دقیق تر صدور سندهای تک برگی منجرمی شود.
6047/7210**خبرنگار: سیده نیره قیمی*انتشاردهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.