به گزارش ایرنا، رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه در این نشست گفت: تدوین سندجامع سلامت هر شهرستان بر اساس اولویت هایی در بخش سلامت و بهداشت پایه گذاری می شود که بر اساس این سند استانها وشهر های مختلف کشور رتبه بندی می شوند تا بتوانند اعتبارات مالی را بر اساس اولویت سلامت در هر استان و شهرستان توزیع کنند.
دکتر علی زکی زاده افزود: بزرگترین راه حل پیشرفت برای هر جامعه، مطالبه گری مردم است که نسبت به حق خود بتوانند به روش درست اقدام کنند.
وی گفت: در سند جامع سلامت اگر اولویت های سلامت در نظر گرفته شوند و به صورت دقیق و با برنامه ریزی پیگیری شود، بخش بزرگی از مشکلات شهرستان حل خواهد شد.
وی ادامه داد: در کمیته مشارکت های مردمی انتظار داریم از طریق نمایندگان مردم، تفکرات مردم و نظرت آنها در مورد اولویت های سلامت را بدانیم تا در تدوین سند جامع سلامت شهرستان از آن استفاده کنیم.
زکی زاده بیان کرد: همکاری و نظرات قشرهای مختلف مردم، اندیشمندان و فرهیختگان شهرستان در تدوین سند جامع سلامت بر پایه دغدغه ها و اولویت های بخش سلامت بسیار حائز اهمیت است طوریکه از این روش می توانیم مسائل و مشکلات بخش سلامت را از نگاه خود مردم پیگیری و برطرف کنیم.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران طرح توسعه نظام نامه سلامت را برنامه ریزی کرده که مجری این برنامه وزارت کشور و در استان استانداری و در شهرستان ها فرمانداری ها هستند.
علیرضا یوسفی افزود: وزارت بهداشت ودرمان نیز در این طرح نقش دبیر و هماهنگ کننده را بر عهده دارد و راهکارهای لازم را با توجه به مشکلات و شرایطی که در بحث سلامت وجود دارد ارایه می دهد.
دراین نشست شرکت کنندگان در باره مسایل و مشکلات حوزه سلامت بحث و تبادل نظر کردند و در رئیسان 2 کمیته انتخاب شدند.
شهرستان گناوه با 102 هزارنفر جمعیت در 100 کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.