به گزارش ایرنا، بهرام غنی زاده روز سه شنبه درجمع خبرنگاران افزود: این طرح با هدف افزایش میزان بهداشت آب روستاها، به حداقل رساندن مقدار مصرف کلر و پیشگیری از تشکیل محصولات جانبی گندزدایی انجام شده است.
وی بیان کرد: این طرح برای گندزدایی پیوسته آب در محل مصرف با استفاده از نانوساختارهای فتوکاتالیست در 2 حالت غیرمتمرکز (خانگی) و متمرکز اجرا شده است.
غنی زاده افزود: در این طرح لایه داخلی فیلترهای سرامیکی با لایه نانوفتوکاتالیست اکسیدروی پوشش داده شد و بازدهی سیستم در حذف آلاینده‌های میکروبی، بیولوژیکی و آلی مورد بررسی قرار گرفت که نتایج حاصل از آن گندزدایی دارای توان بالایی در حذف آلاینده‌های میکروبی، بیولوژیکی و آلی آب در مدت زمان کمتر از یک دقیقه است.
وی یادآور شد: در شیوه کنونی برای گندزدایی آب از کلر و آب ژاول استفاده می شود که با جایگزین شدن طرح جدید می توان فرایند گندزدایی آب را با کیفیت بالا و در مدت زمان کمتری انجام داد.
غنی زاده اظهار داشت: انتظار می رود با تامین اعتبار لازم برای راه اندازی سیستم جدید گندزدایی، فصلی نوین در گندزادیی آب شرب روستائیان استان بوشهر اجرا شود.
وی یادآور شد: گزارش نهایی این طرح مهم تحقیقاتی، توسط یکی از استادان دانشگاه تربیت مدرس تهران و در حضور استاد دعوت شده از دانشگاه خلیج فارس به مدیرعامل و کمیته تحقیقات شرکت آبفار استان بوشهر ارائه شده است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.