به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدحسن اختری روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز عفاف و حجاب در بوشهر افزود: در حالی در برخی از کشورها با تحصیل حجاب زنان محجبه در دانشگاه هامخالفت می شود که این حجاب هیچگونه آسیبی را متوجه آنان نمی کند.
وی بیان کرد: وقتی دولت های غربی در تهاجم فرهنگی خود نوک پیکان را به سمت گسترش و ترویج بدحجابی نشانه رفته اند این خود از نشانه های اهمیت و کاردبردی بودن مقوله حجاب است.
اختری ادامه داد: تهاجم فرهنگی در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز بیشتر مقوله حجاب را نشانه رفته که در این ارتباط باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت های مختلفی همچون مسئولان، روحانیون، فرهنگیان، قشرهای مختلف مردم، دولت، مسئولان و کارکنان قوای سه‌گانه و دیگر آحاد جامعه مسئول در این راستا گامی جدی برداریم.
اختری یادآور شد: برخی از مظاهر فساد و بدحجابی امروز که در مناطق تفریحی، تهران و حتی برخی استانها مشاهده می شود نشان از حرکت تهاجم فرهنگی درکشور است.
وی تاکید کرد: باور و فرهنگ مردم متدین ایران اسلامی براساس سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) شکل گرفته و با این وجود نمی توان براحتی حجاب را از آنها گرفت.
اختری ادامه داد: در مقوله حجاب عده ای اندک به عنوان ستون اول و پنجم دشمن در جبهه تهاجم فرهنگی فعال هستند که نیاز مقابله با چنین افراد تقویت برنامه های پیش بینی شده برای ترویج و گسترش موضوع عفاف و حجاب در سطح جامعه است.
وی با تاکید بر ضرورت فعالیت دولت برای نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه اظهار داشت: در وزارتخانه ها کمیته ای برای اجرایی شدن موضوع عفاف و حجاب فعالیت دارد که انتظار می رود در این ارتباط همه دستگاه های اجرایی به نقش خود در این حوزه عمل کنند.
اختری اظهار داشت: بخشی از بودجه فرهنگی ادارات باید به کار روی مقوله عفاف و حجاب اختصاص یابد زیرا در این حوزه تنها با تمرکز روی فعالیت های بنیاد عفاف و حجاب راه به جایی نخواهیم برد.
دبیر بنیاد عفاف و حجاب یادآور شد: این نهاد زمان زیادی از تاسیس آن نگذشته که بتواند تاثیر واقعی آن در جامعه نمود پیدا کند ولی با این حال باید بدانیم که در این حوزه باید کار فرهنگی و آموزشی انجام و همایش‌های زیادی را برگزار کنیم.
وی تاکید کرد: قانون عفاف و حجاب به عنوان یک مطالبه عمومی باید در لایه‌های مختلف جامعه از جمله دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس اجرایی شود زیرا این مقوله در اشاعه فرهنگ نهی از منکر و امر به معروف نیز نقشی تاثیرگذار ایفا می کند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمدشهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.