به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک روز چهارشنبه در همایش صیانت از حریم خانواده که به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، افزود: مساله حجاب باید در قالب بسته ای مسایل گوناگون دیده شود، شاید گفته شود آیا مساله مهم تری از حجاب نداریم؟
وی ادامه داد: در این جا باید گفته حتما ظلم، دروغگویی، بیکاری و... اولویت بیشتری دارد ولی باید به مساله حجاب نیز به صورت خاص نگاه کرد.
وی با بیان اینکه حجاب جزو مسایل مهم فردی و اجتماعی است، گفت: در وصیت نامه شهدا به 4 کلید واژه به عنوان پرتکرارترین ها برخورد می شود که شامل خدا، امام حسین (ع)، ولایت فقیه و رهبری و همچنین حجاب است.
سرلک با اشاره به اینکه حجاب را در چند بعد می توان دید که شامل حجاب در گفتار، حجاب در رفتار، حجاب در تماس و لباس است، افزود: در 3 مرحله اول، حجاب در زن و مرد برابر است ولی در مرحله چهارم به دلیل اینکه خداوند زیبایی را در زنان بیشتر آفریده بایستی در زنان حجاب بیشتر باشد.
وی اظهار داشت: فلسفه حجاب این است که انسان ها در روابطشان انسانی برخورد داشته باشند نه بر اساس احساس جنسی.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در حجاب وضعیت خوبی نداریم، ادامه داد: بسیاری از شاخصه های دینی در کشور ما همچون احیاها، هیات های مذهبی و اعتکاف رشد پیدا کرده ولی در بعضی از موارد دینی به رکود برخورده ایم که حجاب یکی از این موارد است که دلایل مختلفی دارد.

**کار فرهنگی، کاری سخت است
سرلک، کار فرهنگی را کاری سخت دانست و گفت: ماهیت فعالیت در خصوص حجاب دشوار است و کار هر کسی نیست و بعضی ها آن را با چالش مواجه می کنند به طوریکه مقام معظم رهبری می فرمایند که 'کار ضعیف فرهنگی انجام نشود بهتر است تا بشود'.
وی اضافه کرد: ماهیت کار فرهنگی سخت مثل کار اقتصادی نیست که هر اختلاس گری در آن وارد شود و موفق شود، کار فرهنگی استخوان خرد کردن می خواهد، این کار ذاتش و ماهیتش سخت است مثل نماز شب است که کار سختی است و هر کسی نمی تواند آن را بخواند.
عضو هیات علمی دانشگاه هنر تهران افزود: به موضوع حجاب از 2 ناحیه ظلم می شود که یکی دوست داران افراطی هستند که افراد جامعه به خصوص جوانان را از حجاب دلزده و فراری می کنند.
وی بیان داشت: حوزه، علما، دانشگاه و هنرمندان بدهکار جامعه هستند زیرا نتوانسته اند فضای فرهنگی مناسب را برای دختران و پسران به وجود بیاورند و کاری که آن طرف مرزها می کنند کار بسیار عجیبی است به طوریکه آن ها در بودجه های دولتی خودشان مانده اند ولی شبکه های فارسی زبان و سریال ها و تبلیغات زیادی برای ایجاد بی حیایی در جامعه ی ما درست می کنند.
سرلک گفت: اشاعه فساد و بی حجابی در جامعه ایرانی جزو پروتکل صهیون است که شیعه را از طریق خانواده متلاشی کنند و حریم بین زن و مرد نادیده گرفته شود و روابط سالم در خانواده از بین برود.
وی افزود: در این موضوع اگر کسی با نیت الهی و برنامه دقیق وارد نشود طعمه بسیار خوبی برای از دست دادن ایمان، صفا، حیا و ادب است.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در غرب مساله حجاب هالیوود را دارد و هالیوود 2 پایه بیشتر ندارد یکی اکشن و خشونت و دیگری جاذبه های جنسی بوده و دومین قاچاق پرسود دنیا قاچاق عریانی است.
وی گفت: آن طرف مرزها سدها حرمت را می شکنند و بعد ما اینجا سخنرانی می کنیم، سخن در خصوص حجاب کار هر کسی نیست ، حجاب یک رسانه است و خیلی وجود می خواهد که کسی از عهده آن برآید.

**تزلزل خانواده پیامد بدحجابی
سرلک بیان داشت: از پیامدهای بدحجابی تزلزل خانواده، افزایش سن ازدواج و به هم خوردن روابط زن و مرد در کانون خانواده است.
در این جشن ملی، حامد زمانی خواننده کشورمان برای جمع حاضر خواند.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.