به گزارش ایرنا، حمزه اعتماد روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات روستاهای شهرستان دیر افزود: جاده بردخون کهنه تا خورخان و جاده بین مزارع کشاورزی امسال در دستور کار قرار می گیرد و مبلغ 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت به تکمیل جاده میانی اختصاص گرفته است.
وی گفت: جاده ساحلی دیر تا شاهزاده ابوالقاسم بطول 10 کیلومتر که به جاده مرگ معروف بود با همکاری شرکت های پیرامونی شهرستان بصورت قطعه دو کیلومتری اجرایی خواهد شد.
فرمانداردیر نقش دهیاری ها و شوراهای اسلامی در عمران روستاها را بسیار موثر دانست و افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی در پیشرفت شهرها و روستاها همکاری کنند و در اجرای پروژه ها نقش نظارتی قوی داشته باشند.
وی گفت: اعتبارات شهرستان دیر در چهارسال گذشته تاکنون افزایش چشمگیری داشته است و این نشان از توجه دولت تدبیر و امید به مناطق کمتر توسعه یافته دارد.
دهیار بخش مرکزی دیر نیز در این نشست گفت:ساختمان خانه بهداشت روستای الی شمالی کهنه و فرسوده است که نیاز به بازسازی دارد.
عبدالخالق محمودی افزود: حد فاصل بین دو روستای ساحلی الی شمالی و جنوبی ساحل بکر و زیبایی وجود دارد که برای احداث پارک و بوستان و ساحل سازی نیاز به توجه مسئولان دارد.
وی گفت: این دو روستا دارای جمعیت 5 هزار نفر فاقد مدرسه راهنمایی است و دانش آموزان برای ادامه تحصیل مجبورند فاصله روستا تا شهر را با وسیله شخصی طی کنند که مشکلاتی برای آنان وجود دارد.
دهیار بخش مرکزی دیر ادامه داد: نبود سرعت گیر در روستای لمبدان پایینی،تکمیل بوستان، حریم جاده، مشکل آب روستایی، بلاتکلیفی معدن زباله دهیاران، اینترنت نسل سوم مخابرات، تلفن ثابت و مشخص نشدن استخدام دهیاران از مشکلات روستاهاست.
نماینده شوراهای بخش مرکزی دیر نیزگفت: در دولت تدبیر و امید در زمینه عمران و آبادانی روستاها گام های ارزشمندی برداشته شده و توانسته چهره روستاها را تغییر دهد.
علی الگامه افزود: سنگ جدول دوراهی تا روستای لمبدان گذاشته شده است اما ادامه آن تا خور بردستان متوقف شده که از مسئولان درخواست داریم این کار اجرایی شود.
وی گفت: یکی از اساسی ترین مشکلات مردم روستاهای بخش مرکزی نبود ایستگاه آتش نشانی است که مسئولان بایستی این مهم را در دستور کار قراردهند.
نماینده شوراهای بخش مرکزی دیر اظهارداشت: احداث جاده بین مزارع کشاورزان، توجه به کتابخانه روستای لمبدان پایینی و افزایش اعتبارات دهیاری ها و جلوگیری جهاد کشاورزی از استفاده کشاورزان از کود مرغی از خواسته های مردم این روستاهاست.
نماینده شوراهای بخش آبدان و بخش بردخون نیز، تکمیل پروژه خط میانی، تکمیل بوستان امید روستایی،آسفالت کوچه ها،اعتبار دهیاری ها، پرداخت خسارت سیل کشاورزی، بدهی دهیاران، توجه به تقاطع روستای شهنیا را از مشکلات مردم این روستاها ذکر کردند.
شهرستان دیر دارای 60 هزار نفر جمعیت شامل پنج شهر دیر، بردستان، دوراهک، آبدان و بردخون و 50 روستاست که در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.
7207/ 6045** خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.