مصطفی سالاری روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود:پارسال پس از کاهش شدید قیمت گوجه فرنگی با پیگیری های استان و موافقت وزیر جهاد کشاورزی، در راستای حمایت از گوجه کاران بوشهری 63 هزار و 850 تن گوجه توسط سازمان تعاونی روستایی خریداری شد.
وی یادآورشد: بابت خرید این مقدار گوجه 253 میلیارد ریال گوجه کاران استان بوشهر از دولت طلبکار شدند.
سالاری گفت: در سه ماه نخست امسال و طی 2 نوبت 144میلیارد ریال و 500 میلیون ریال (معادل57 درصد مطالبات) به گوجه کاران پرداخت و در نوبت سوم نیز 70 میلیارد ریال فردا به آنان پرداخت می شود.
وی ادامه داد: براین اساس مبلغ پرداخت مطالبات گوجه کاران استان بوشهر در مجموع 214 میلیارد و 500 میلیون ریال(85 درصد کل مطالبات) می رسد.
استاندار بوشهر گفت: با پیگیری های انجام شده پرداخت 38 میلیارد و 500 میلیون ریال باقیمانده نیز در دستور کار دولت است و بزودی به گوجه کاران این استان پرداخت خواهد شد.
در سال گذشته به دلیل همزمان شدن برداشت گوجه فرنگی خارج فصل در استان بوشهر با دیگر استانها، افزایش میزات تولید با توجه به شرایط آب و هوایی مناسبت، کاهش فروش و قیمت محصول، گوجه فرنگی زیادی روی دست کشاورزان این استان ماند.
در این ارتباط با پیگیری مسئولان استان بوشهر و برای جلوگیری از زیان بیشتر کشاورزان، دولت خرید حمایتی این محصول با قیمت توافقی هر کیلوگرم سه هزار و 300 ریال و درخارج از استان چهار هزار ریال را از سوم دیماه آغاز و تا دوم اسفند ماه انجام داد که کشاورزان گوجه به مراکز خرید دولتی تحویل دادند.
7212/ 6045 ** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.