عیسی محمددوست روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کشت گوجه فرنگی فیسالیس در سال 94 بصورت آزمایشی در این شهرستان انجام‌ گرفت و امسال نیز در مساحت یکهزار مترمربع کشت و به میزان 3 هزار کیلوگرم برداشت شد.
وی اظهارداشت: این نوع محصول توسط یکی از کشاورزان باتجربه شهرستان با استفاده از روش‌های مهندسی موفق به کاشت فیسالیس در فضای گلخانه خود شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر گفت: هر دانه بذر این گیاه به قیمت یکهزار و 30 ریال توسط بهره بردار خریداری می شود که با پرورش صحیح آن یک بوته 2 الی 5 کیلویی تولید می کند که برای کشاورزان بسیار درآمدزاست و در برابر آفات و بیماری ها نیزبسیار مقاوم است.
میوه درخت فیسالیس به‌ اندازه گیلاس و شبیه گوجه‌فرنگی، با رنگ زرد مایل به نارنجی و دارای طعم مخلوطی از آناناس و میوه هایی همچون توت فرنگی است و ارتفاع بوته این گیاه درختی در گلخانه 2 متر و از هر بوته فیسالیس حداکثر 2 کیلوگرم میوه می‌توان برداشت کرد.
وی افزود: این گیاه می تواند جایگزین مناسبی جهت کشت گوجه فرنگی در فضای باز شود و از نظر تجاری بازار مناسبی دارد.
محمددوست گفت: در حال حاضر قیمت این محصول در بازارشهرهای بزرگ کشور400هزار ریال بفروش است که توصیه می شود کشاورزان به کشت این محصول روی آورند.
کشاورز بهره بردارمحصول گوجه فرنگی فیسالیس به ایرنا گفت: از طریق فضای مجازی و داشتن شرایط لازم کشت این محصول ترغیب شدم که این نوع محصول را برای بار اول در سال 94در مساحت 50مترمربع کشت کنم.
محمدمیگویی افزود: بعد از اینکه محصول نتیجه بسیار مطلوب و بازار فروش خوبی داشت تصمیم گرفتم کاشت آن را تا میزان یک هزار مترمربع در فضای گلخانه ای افزایش دهم که میوه آن بصورت عمده قابل برداشت شد و در حال حاضر به مرکز کشور و به ازای هرکیلوگرم 400 هزار ریال بفروش رسید.
وی گفت: برای اینکه کشت این محصول از نظر شیمایی محیطی بسیار سازگار با مناطق شهرستان دیر است و قابل توسعه نیز می باشد،تصمیم دارم در سال زراعی جاری کشت این محصول را تا میزان 10هزارمترمربع در فضای گلخانه ای متعلق به خود افزایش دهم.
شهرستان دیر با 60 هزار نفر جمعیت در فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر قراردارد و این شهرستان یکی از مناطق عمده تولید محصول گوجه فرنگی قرمز در استان بوشهر محسوب می شود.
7207/ 6045**خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.