به گزارش ایرنا، سیروس فتحی روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران افزود: هدف از اجرای طرح هجرت 3 در مدرسه ها افزایش روحیه خودباوری، کمک به مناطق محروم، پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان، مهارت آموزی، کاهش مشکلات اجتماعی و آشنایی آنان با احکام اسلامی است.
وی اضافه کرد: مهم ترین فعالیت دانش آموزان در طرح هجرت 3 در زمینه تعمیر و ساخت، رنگ آمیزی، خطاطی و نقاشی مدرسه های سطح استان بویژه در مناطق محروم است.
فتحی اظهار کرد: پارسال طرح هجرت با پنج میلیارد ریال اعتبار در 292مدرسه استان بوشهر اجرا شد.
وی با اشاره به آغاز طرح اوقات فراغت دانش آموزان در استان بوشهر افزود: امسال برنامه‌های اوقات فراغت با گستردگی بیشتری با شعار 'هر دانش‌آموز یک مهارت' در استان بوشهر در حال برگزاری است.
فتحی افزود: برنامه‌های تابستانی در موضوعات علمی، فرهنگی، مهارت‌آموزی، اشتغال‌زایی، طرح هجرت و اردویی گردشگری برگزار می ‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: امسال یکهزار و 300 دانش آموز استان به مسابقه های کشوری در 29 رشته اعزام می شوند.
وی در باره اعزام دانش آموزان به مشهد مقدس گفت: امسال در مرحله نخست 80 نفر از دانش آموزان دختری که تاکنون موفق به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) نشدند در قالب زیارت اولی ها به مشهد مقدس اعزام می شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مراکز تابستانه در 18 شهرستان و مناطق فعال هستند و 45 هزار دانش آموز از این مراکز استفاده می‌ کنند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.