به گزارش ایرنا، بوستان فاز 3 خور گناوه یکی از بوستان های پر رفت وآمد مردم این شهر که در اواخر سال گذشته افتتاح شد در طول روز پذیرای جمع زیادی از شهروندان و حتی مسافران و گردشگران است اما حضور موتورسواران در داخل فضای این مکان باعث آزردگی و سلب آسایش آنان شده است.
خانواده هایی که برای دقایقی پیاده روی و استراحت و لذت بردن به این محل مراجعه می کنند باید مراقب برخورد نکردن با موتورسیکلت هایی باشند که با حرکت های نامتعارف و با سرعت در فضای پارک تردد می کنند.
این مساله بویژه برای خانواده هایی که با فرزندان کوچک خود برای گردش به این نقطه می آیند و به بازی و تفریح مشغول می شوند بسیار خطر آفرین شده است.
یکی از اهالی این شهر گفت: در بوستان خور که محلی برای اوقات فراغت خانواده ها بویژه در شب است تردد موتورسواران با سرعت زیاد و حرکات نمایشی سبب شده تا امنیت جانی و رفاهی آنان به خطر بیافتد و بسیاری از آنان با ناراحتی این محل را ترک کنند.
کریم محسنی افزود: موتورسواران با ورود به فضای این پارک با حرکات نمایشی و آلودگی صوتی باعث برهم زدن نظم و آرامش خانواده ها شده اند.
دیگر شهروند گناوه ای گفت: روند روز افزون ورود موتورسیکلت به این پارک سبب شده تا به جای آسایش و رفاه خانواده ها روح و روان آنان به مخاطره بیافتد.
پروین زارعی افزود: درحالیکه این شهر از وجود تعدد پارک مناسب و مجهز محروم است، بیشتر خانواده ها به پارک خور می آیند تا ساعاتی را با آرامش در کنارهم سپری کنند اما جولان موتورسواران باعث شده تا برای خود و فرزندان خطرساز و بر روح و روان آنان تاثیر منفی بگذارد.
محمدرضا حسینی دیگر شهروند گناوه ای گفت: خانواده ها حق دارند در محیطی که برای آنان در شهر از جمله مکان های تفریحی فراهم می شود بدون دغدغه و استرس بهره ببرند.
وی افزود: بسیاری از خانواده ها بخاطر وضعیت بوجود آمده در پارک خور گله مند و حتی بناچار این محل را ترک می کنند.
این شهروند اظهارکرد: از مسئولان انتظار داریم نسبت به ساماندهی این نقطه اقدام و از ورود موتورسیکلت ها جلوگیری کنند.
شهردار بندرگناوه گفت: با وجود اینکه شهرداری طبق قانون حق بستن رمپ های ورودی به مکان های ورودی عابرین را ندارد اما به منظور آسایش و پاسخگویی به خانواده ها، تمهیدات و برنامه ریزی لازم برای ساماندهی و جلوگیری از ورود موتورسواران انجام شده است.
حسین حسن زاده با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه بویژه موتور در پیاده روها ممنوع است، افزود: شهرداری تصمیم گرفته با نصب راه بند در مسیرهای ورودی به این بوستان بزودی اقدام کند.
وی گفت: به منظور استفاده معلولان و سالمندن از این مکان تمهیدات لازم برای ورود آنان پیش بینی شده است.
شهردار گناوه اظهار کرد: ورود وسایط نقلیه در بوستان ها ازنظر قانونی ممنوع و تخلف است و باید با چنین افرادی برخورد کرد.
شهر گردشگری گناوه در شمال استان بوشهر حدود 70 هزارنفر از جمعیت 102 هزارنفری این شهرستان را درخود جای داده است.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.