به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی روز دوشنبه در خطبه های نماز عید فطر شهر دیر افزود: عید فطر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که مردم در این روز به خدا و نیازمندان توجه می کنند.
وی اضافه کرد: مردم باید بعد از یک ماه عبادت و بندگی خدا این صفای باطنی و روح معنوی را در خود نگه دارند و در طول سال با معنویات و ارزش های اسلامی انس بگیرند.
امام جمعه دیر در ارتباط با پرداخت زکات فطره اظهارداشت: زکات فطره مکمل عبادات و روزه داری مسلمانان است و مبلغ آن در شهرستان هر نفر 54 هزار ریال تعیین شده که باید به فقرا پرداخت شود.
وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در شهرستان بیان کرد: شش زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان داریم که به سه میلیارد و 100 میلیون ریال کمک مالی نیاز دارند و مردمی که توانایی مالی دارند کمک کنند تا آنان به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.
حسینی، از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد و گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس اعلام انزجار مردم از رژیم صهیونیستی و لبیک به ندای امام راحل و مقام معظم رهبری بود و حضور گسترده مردم در این روز جهانیان را مبهوت کرد.
وی در ارتباط با اهانت به رئیس جمهوری در روز قدس افزود: اهانت به رئیس جمهوری در راهپیمایی روز قدس با هر انگیزه ای که صورت گرفته، تلخ و اقدامی زشت و ناپسند بود و از دستگاه قضا درخواست داریم که این افراد را شناسایی و با آنان برخورد شود.
امام جمعه دیر اضافه کرد: نقد کردن و بی حرمتی کردن 2 مقوله جداگانه است و نباید در این روز بزرگ به دشمنان سوژه بدهیم و حضور گسترده مردم تحت شعاع این مساله قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز عید فطر به مشکلات مردم شهرستان دیر اشاره کرد و گفت: ادامه کمبود آب آشامیدنی، تکرار غرق شدن شناورهای باری و صیادی در اسکله و توقف لایروبی اسکله تجاری این بندر توسط مسئولان پیگیری شود.
حسینی در ارتباط با عزل و نصب ها در شهرستان بیان کرد: در عزل و نصب های مسئولان در هیچ دولتی دخالت ندارم و نمی کنم اما نظرم این است که برای پست مدیریت در شهرستان از افراد توانمند، دلسوز، با تجربه و دارای صلاحیت اخلاقی استفاده شود و تغییر مدیران هم بر اساس احترام و اخلاق باشد.
بندردیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.
7207**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.