به گزارش ایرنا، علی جمادی روز شنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه در نشست با خبرنگاران افزود: کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها از جمله برنامه های دستگاه قضا در استان بوشهر است.
وی اظهار کرد: کمبود نیروی کادر قضایی و اداری در دادگستری از جمله مهمترین مشکلات این دستگاه است به گونه ای که دربخش قضایی از 288 پست مصوب 168 نفر و در بخش اداری نیز از یکهزار و 477 پست مصوب تنها 624نفر شاغل و مابقی پست ها در بخش های قضایی و اداری خالی و بلاتصدی است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر 48درصد پست های قضایی و62درصد پست های اداری استان بوشهر بدون تصدی هستند.
جمادی بیان کرد: هرچند این کمبود نیرو باعث ایجاد فشار مضاعف می شود ولی همکاران قضایی و اداری تلاش زیادی برای به سرانجام رساندن پرونده ها دارند.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: برای توجه به کیفیت گرایی در شیوه رسیدگی به پرونده ها تلاش شده قاضیان براساس تخصصی که دارند در شعبه ها مشغول و به پرونده ها رسیدگی کنند.
وی افزود: در استان بوشهر شورای پیشگیری از وقوع جرم تشکیل و براساس بررسی ها میزان وقوع جرائم خشن و خشونت آمیز نیزبه میزان 8 درصد کاهش نشان می دهد.
جمادی در باره امکانات فیزیکی و ساختمانی دادگستری استان بوشهر بیان کرد: برخی از حوزه های قضایی استان به دلیل نداشتن ساختمان ملکی درمکانهای استیجاری اداره می شوند.
وی یادآور شد: در زمان حاضر 10 پروژه ساختمانی مصوب برای دادگستری استان بوشهر وجود دارد که انتظار می رود مجوزهای لازم صادر شود.
جمادی افزود: درزمان حاضر 10 دادگستری در شهرستانها و 6 دادگاه در بخشهای استان بوشهر فعال است.
وی اظهار کرد: دادگاه بخش کاکی به دلیل نبود امکانات هنوز راه اندازی نشده و در حال مطالعه برای راه اندازی دادگاه در 2 بخش دیگر استان هستیم.
جمادی در باره برخی مفاسد اقتصادی گفت: برخورد با مفاسد اقتصادی از اولویت های دستگاه قضایی است و تاکنون عملکرد دستگاه قضا در این بخش قابل قبول بوده است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.