به گزارش ایرنا، سید محسن مظهری روز شنبه در نشست خبری شورای قضایی استان سمنان در سالن جلسات دادگستری کل استان به مناسبت هفته قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: متوسط رسیدگی به پرونده ها در دستگاه قضایی استان در سال 94 در 48 روز بود، درحالی که در سال 95 این مدت زمانی به 40 روز کاهش پیدا کرد.
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در سال 95 بیش از 970 پرونده با زمان رسیدگی بیش از یک سال در شعبه های استان سمنان وجود داشت که در پایان سال گذشته این رقم به 315 فقره کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: از تعداد 970 پرونده مسن، 240 پرونده در دادسراهای استان سمنان رسیدگی شد که در پایان سال 95 با 73 درصد کاهش به 66 فقره کاهش یافت.
وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی و خالی شدن 45 درصد مسوولیت های دستگاه های قضاوتی از چالش اساسی دادگستری کل استان است، افزود: ظرفیت پست های قضاوت در دستگاه قضایی استان 217 نفر است در حالی که هم اکنون 125 قاضی مشغول به فعالیت هستند.
مظهری گفت: هزار و 163 پست سازمانی برای دادگستری کل استان سمنان در نظر گرفته شده است در حالی که هم اکنون 465 نفر در مسوولیت های مختلف قضایی در استان مشغول به فعالیت هستند.
رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: هفت شعبه دادگاه، 26 شعبه دادیاری، 9 شعبه بازپرسی، 14 شعبه کیفری و 18 شعبه دادگاه عمومی ،چهارشعبه خانواده و 2 شعبه انقلاب در استان فعال است.
رئیس کل دادگستری استان سمنان اضافه کرد: 11 حوزه قضایی در استان سمنان فعال است و با رفع مشکل اداری و برآورد هزینه 2 حوزه دیگر در شهرستان سرخه و منطقه کالپوش به بهره برداری می رسد.
در سال گذشته بیش از 39 هزار و 683 هزار پرونده قضائی در دادسراهای استان تشکیل شد که 38 هزار و 893 فقره مختومه شد.
6026/7339 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.