به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر امام جمعه به نقل از حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در دیدار با رئیس دادگستری، دادستان و جمعی از قضات این شهرستان به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: نکته بسیار مهم و حایز اهمیت که قضات باید به آن حساسیت داشته باشند موضوع دستورات مراجع ذیربط به منظور ورود ضابطان به منازل و انبارهای کالاست.
وی گفت: وابستگی معاش مردم به دریا و کالای ملوانی حقیقتی انکار ناپذیر است که دراین زمینه باید قضات در صدور دستورات آن را مدنظر قرار دهند.
امام جمعه گناوه با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، اظهارکرد: این هفته با نام اندیشمند فرزانه شهید مظلوم آیت الله بهشتی پیوند خورده است.
وی افزود: شهید بهشتی بزرگمردی بود که باوجود هجمه های فراوان بدخواهان، ذره ای از حق و عدالت عقب نشینی نکرد و تمامی عمر خود را وقف خدمت به نظام و انقلاب کرد.
رکنی حسینی گفت: امروز نیز دستگاه قضایی درمعرض همان تهمت و هجمه ها قرار دارد که از مجموعه قضایی انتظار داریم با الگو و سرمشق قرار دادن شهید بهشتی و یارانش در مسیر برپایی قسط و عدالت ذره ای نهراسند.
وی با بیان اینکه منصب قضاوت جایی است که انبیا و اوصیای الهی بسیاری بر آن تکیه زده و احکام الهی را جاری ساختند، افزود: در زمان حاضر این شهرستان از قضات باکفایت، مومن و متدین و خوشنام برخوردار است که تاکنون کارهای بسیار ارزشمندی از جمله کم کردن زمان رسیدگی به پرونده ها را شاهد هستیم.
رئیس دادگستری گناوه گفت: حدود 19 هزار پرونده وارد مجموعه قضایی شهرستان شده که از این مجموع 18هزار و 200 پرونده مختومه شده و این آمار کاهش زمان رسیدگی آنان را نسبت به سال های قبل نشان می دهد.
احمد ناصری زاده افزود: کارکنان مجموعه قضایی به منظور سرعت بخشی در روند رسیدگی پرونده ها تا پاسی از شب مشغول کار هستند و تکریم ارباب رجوع را مدنظر دارند.
وی گفت: درمورد دستورات بازرسی صادره از مراجع قضایی، همواره بصورت مقید و موردی همراه با ظن قوی و سایر شرایط است و باتوجه به شرایط امرارمعاش مردم صادر می شود طوریکه علاوه بر الزام به قانون، رضایت آنان را نیز بدنبال داشته باشد.
شهرستان تجاری گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد که شغل عمده مردم آن به دریا ارتباط دارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انشتار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.