به گزارش ایرنا،حجت الاسلام سید علی حسینی درخطبه های نماز جمعه این هفته شهر دیر افزود: روز قدس از ابتکارات ارزشمند حضرت امام(ره) با هدف دفاع از ملت مظلوم فلسطین و ایستادگی در برابر ظالم بود.
وی گفت: ملت مظلوم فلسطین بیش از شش دهه گرفتار رژیم اشغالگر اسرائیل و با حمایت آمریکای جهانخوار شده است.
امام جمعه دیر افزود: آزادسازی سرزمین اسلامی فلسطین و قبله اول مسلمین، احیای اسلام و دفاع از ارزش های اسلامی از اهداف امام راحل(ره) در روز جهانی قدس بود.
وی گفت: ثمره و نتیجه روز جهانی قدس این است که مستضعفان و آزادیخواهان در روز جهانی قدس شرکت و درمقابل استکبار جهانی فریاد مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل سرمی دهند.
همچنین مردم روزه دار شهرستان دیر همزمان با دیگر هموطنان در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در شهرهای دیر، دوراهک، آبدان، بردخون و روستاهای این شهرستان راهپیمایی کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم روزه دار و ولایت مدار شهرستان دیر با حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، با سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل، مرگ بر امریکا، داعش جنایت می کند، آمریکا حمایت می کند، انزجار و نفرت همیشگی خود از رژیم غاصب اسرائیل، آمریکای خونخوار و جنایتکار و هم پیمانان آنان اعلام داشتند.
در این راهپیمایی باشکوه امام جمعه، فرماندار، اقشار مختلف مردم، فرهنگیان، نظامیان، روحانیون، بازاریان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند.
در پایان نیز قطعنامه راهپیمایی روز جهانی قدس قرائت و مفاد آن با تکبیر مردم و آرزوی نابودی اسرائیل غاصب مورد تاکید قرار گرفت.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان ' روز جهانی قدس' نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
6045/7207**خبرنگار:عباس بحرانی**انتشاردهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.