به گزارش ایرنا، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در این آیین گفت: 11 حوزه علمیه خواهران با یکهزارو 500 طلبه خواهر در سطح های 2 و 3 در این استان مشغول فعالیت هستند.
حجت الاسلام یوسف جمالی به نقش مهم خواهران حوزه های علمیه استان بوشهر در بخش های فرهنگی، آموزشی و دینی اشاره کرد و گفت: حضور طلاب به عنوان مشاور و برگزاری نمازجماعات در مدارس، برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزش دینی به بانوان خانه دار، آموزش احکام دینی و سبک زندگی و تربیت فرزند و بصیرت افزایی سیاسی جامعه و ترویج فرهنگ انقلابی و ولایت مداری از برنامه های مهم طلاب حوزه علمیه خواهران است.
وی افزود: برای توسعه و ترویج این برنامه ها خیرین و مردم می توانند کمک شایانی به حوزه های علمیه خواهران داشته باشند.
جمالی بیان کرد: در این ارتباط مجمع خیرین حوزه های علمیه فعالیت خود را برای توسعه و حمایت از این برنامه ها آغاز کرده است.
جمالی گفت: هم اکنون یکهزارو 500 نفر خیر عضو مجمع خیرین حوزه های علمیه استان بوشهر هستند که در برنامه داریم این شمار را تا پنج هزار عضو در سال جاری افزایش دهیم.
وی ارائه خدماتی همچون آموزش های قرآنی و ترویج فرهنگ ازدواج آسان، فعالیت های درمانی و تسهیلات بانکی و شناسایی و ایجاد منابع پایدار را از مهمترین برنامه های مجمع خیرین حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد.
جمالی گفت: با راه اندازی این سامانه همه کمک خیران به مجمع و هزینه ها در آن در سطح ملی ثبت و رصد می شود.
امام جمعه برازجان گفت: دشتستان از لحاظ کمک های مردمی سرآمد است و عمده کارهای بزرگ مذهبی در این شهرستان با مشارکت خیران و مردم انجام شده است.
حجت الاسلام حسن مصلح گفت: هم اکنون 250 طلبه خواهر در شهرستان دشتستان مشغول به تحصیل هستند و این طلبه ها در بیشتر برنامه های اجتماعی و فرهنگی شهرستان فعالیت دارند.
7213/6043**
خبرنگار: سیده حلیمه حسینی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.