به گزارش ایرنا، محمدرحیم بهره‌مند روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این واحد تولیدی غیر استاندارد در پی بازرسی‌ کارشناسان این اداره کل از مراکز تولید پلی استایرن شناسایی شد.
وی بیان کرد: با توجه به فوم پلی استایرن مشمول استاندارد اجباری است و شرکت تولیدکننده اقدام به تولید فوم‌های پلی‌استایرن بدون گرفتن مجوزهای رسمی کرده بود با آن برخورد و مقرر شد در اسرع وقت نسبت به استانداردسازی محصولات خود اقدام کند.
بهره مند یادآور شد: هم اکنون هشت واحد تولید کننده فوم پلی استایرن در استان بوشهر فعال است که از این شمار هفت واحد آن دارای مجوز است.
وی افزود: غیر استاندارد بودن این محصول باعث ایجاد حریق و گازهای سمی در زمان آتش‌سوزی و در نتیجه تخریب کامل ساختمان می‌شود.
بهره مند گفت: این در حالی است که پلی‌استایرن استاندارد علاوه بر ضد اشتعال بودن و کمک به سبک‌سازی ساختمان به منزله عایق صوتی عمل کرده و باید خطرات احتمالی زلزله را به علت داشتن مقاومت بالا کاهش دهد.
بهره مند تاکید کرد: شهروندان باید در خرید محصولات بویژه مصالح ساختمانی دقت کنند و از فروشنده بخواهند که گواهی استاندارد محصول را ارائه دهد و در غیر ای نصورت از خرید آن خودداری کنند.
وی گفت: ناظران ساختمان نیز باید دقت کنند مصالحی که برای ساختمان‌ها استفاده می ‌شود دارای نشان استاندارد باشد.
7212/ 6045 **
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.