محمد مهدی سیمرونی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این اقدام در پی تحولات اخیر منطقه خلیج فارس و تحریم کشور قطر از توسط برخی کشورهای عربی و اسلامی و تقاضای کشور قطر برای واردات محصولات غذایی از ایران، انجام شده است.
وی اضافه کرد: صدور محموله های ماهی تازه خوراکی یاد شده پس از انجام بازرسی های ظاهری (ارگانولپتیکی)، نمونه برداری و آزمایش های لازم و تائید سلامت محصول یا صدور گواهی بهداشتی بین المللی به کشور قطر صادر شد.
سیمرونی اظهار کرد: همچنین صادرات ماهی تازه خوراکی کشور به دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله کویت و امارات متحده عربی نیز انجام شده است.
وی یادآور شد: بر اساس اتفاق های اخیر منطقه به نظر می رسد صادرات محصولات آبزی و بویژه ماهی تازه به کشور قطر افزایش می یابد.
سیمرونی یادآور شد: در این زمینه اداره کل دامپزشکی استان بوشهر آمادگی لازم دارد تا با انجام روند بهداشتی - قرنطینه ای و صدور گواهی بهداشتی بین المللی روند صادرات برای تضمین سلامت و کیفیت فرآورده های خام دامی را تامین کند.
وی بیان کرد: با تلاش و همت تولیدکنندگان حوزه دام و فرآورده های خام دامی و با توجه به پیشینه صادرات این گونه محصولات به کشور قطر در سالهای گذشته می توان شاهد افزایش صادرات انواع محصولات پروتئینی به این کشور باشیم.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.