به گزارش ایرنا، غلامرضا دانش فر روز سه شنبه در بازدید از برگزاری امتحانهای دوره های سوادآموزی در شهر بوشهر افزود: تاکنون در گروه سنی 10-49 سال به نرخ با سوادی 96.22 درصد در استان رسیده ایم که امید می رود این آمار به حد مطلوب جهانی برسد.
وی اضافه کرد: برای باسوادی تعداد اندک افراد محروم از سواد به همت و عزم عمومی نیاز است که همه باید در این مسیر تلاش کنند.
دانش فر، در باره چالش های پیش رو در حوزه سوادآموزی گفت: بازگشت به بیسوادی، مسدود نبودن ورودی و بالا بودن نرخ بازمانده از تحصیل، تغییر محیط فرهنگی، اقتصاد و آموزشی از مهم ترین چالش های این حوزه است.
وی نبود کتابهای آموزشی براساس گروه سنی افراد برای باسواد شدن و اختیاری بودن تحصیل در کشور را از دیگر مشکلات سواد آموزی عنوان کرد و افزود: کودکان بازمانده از تحصیل در رده سنی 19-10 سال، اولیا بیسواد دانش آموزان، کودکان در معرض آسیب مختلف اجتماعی، باسواد کردن اتباع خارجی، زندانیان، کشاورزان و سربازان بیسواد از دیگر چالش های سواد آموزی در استان است که تنها با یک عزم عمومی به سرانجام نیک خواهد رسید.
دانش فرگفت: استفاه از تمام ظرفیت ها در تمامی مناطق و شهرستان ها، تلاش بی وقفه همکاران در کنار دقت، سلامت و نظارت مستمر بر کلاس ها و امتحانهای پایانی از عوامل مهم موفقیت استان در برگزاری سالم آزمون پایانی است.
وی افزود: معاونت سواد آموزی و آموزش و پرورش به تنهایی توان حل مشکل و معضل بیسوادی را ندارند و برای پایان دادن به این پدیده شوم از جامعه اسلامی، مردم و همه دستگاه های اجرایی در استان باید بسیج شوند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.