مجید نجارزاده روز پنج شنبه در حاشیه سمینار آموزشی قوانین کار در اتاق بازرگانی بندر بوشهر درگفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا باید با یک سری بازنگری ها زمینه احیا امنیت شغلی کارگران فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی دست کارفرما برای فسخ قرارداد بطور کلی باز است بیان کرد: در این ارتباط باید برای قطع رابطه کارگر و کارفرما تمهیداتی پیش بینی شود تا قرارداد کار به راحتی فسخ نشود.
نجارزاده اظهار داشت: فسخ قرار داد کاری باید به نحوی درآید که فسخ آن تنها از طریق مجوز اداره کار و به شکل قانونی انجام شود یا در صورت توجیه اقتصادی منجر به فسخ قرارداد کارگر شود.
وی با تاکید بر ضرورت به رسمیت شناختن اتحادیه های کارگری گفت: ظرفیت این اتحادیه در قانون اساسی و قانون کار پیش بینی شده که توجه به آن حائز اهمیت فراوانی است.
نجارزاده اظهار داشت: اتحادیه کارگری به عنوان یک بازیگر مهم جامعه مدنی نقشی مهم و اساسی داشته که در صورت پیدا کردن شکل واقعی خود می تواند بسیاری از مطالبات کارگران را عملی کند.
وی در ارتباط با اهمیت آشنایی با قوانین کسب و کار نیز گفت: در این بین آموزش قانون کار و واکاوی آن برای آشنایی کارگران، کافرمایان و مجریان قانون کار می تواند گره گشای برخی از مشکلات جامعه کارگری باشد.
در این سمینار آموزشی که در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی بندر بوشهر برگزار شد نزدیک به 30 نفز از کارفرمایان حوزه های مختلف حضور داشتند.
7212/ 6045 ** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.