به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا هاشمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: فردای انتخابات باید رقابت ها تمام شده باشد و فردی که انتخاب می شود باید خود را رئیس جمهوری همه مردم ایران بداند و در مقابل همه مردم نیز وی را منتخب خود بدانند.
وی بیان کرد: نتیجه انتخابات هر چه باشد باید برای همه معتبر و به آن تمکین کنند که این پذیرش نتیجه انتخابات خود یک نوع حق الناس است.
هاشمی افزود: در این انتخابات بنا نیست که همه افرادی که نام نویسی کرده اند انتخاب شوند از این رو باید از ایجاد مسائلی مانند سال 88 و اعتراض به نتیجه انتخابات پرهیز کرد.
وی گفت: شایسته است رقیبان به هر فردی که رئیس جمهوری منتخب مردم می شود، پس از اعلام نتیجه انتخابات تبریک گفته و زمینه ایجاد فضای تعامل و همدلی را فراهم کنند.
هاشمی با اشاره به برخی از بداخلاقی ها در جریان تبلیغات انتخاباتی گفت: رئیس جمهوری، رئیس نظام جمهوری اسلامی و شورا دارای پسوند اسلامی است به همین دلیل برخی فعالیت های تبلیغاتی برخی نامزدها شایسته نبود.
وی گفت: شور و نشاط انتخاباتی لازمه این عرصه است ولی این موضوع در برخی مواقع با یک سری زیاده روی و سوءاستفاده هایی همراه می شد.
هاشمی عنوان کرد: انتخابات عرصه حساس و سرنوشت ساز است که تمام جهانیان چشم به شکوه حضور مردمی دوخته اند از این رو باید حضور آگاهانه در آن داشته باشیم.
خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: انتخابات که همواره با حضور پرشور و حماسه آفرینی مردم همراه شده مایه عزت، آبرو و اقتدار نظام جمهوری اسلامی تلقی شده و باید حضور پررنگی در سطح آن داشته باشیم.
وی تاکید کرد: انتخابات صحنه حضور مردم در انتخابات بوده و به نوعی لبیک گفتن برای تداوم راه شهداست و همین امر ایجاب کرده تا ملت در این صحنه سرنوشت ساز حضور فراگیر داشته باشند.
هاشمی با اشاره به حضور زودهنگام رهبر انقلاب پای صندوق رای یادآور شد: رهبر معظم انقلاب 2 دقیقه پس از شروع انتخابات پای صندوق رای حاضر شده و رای خود را به صندوق انداختند که این موضوع بخوبی می تواند ضرورت حضور در انتخابات را برای مردم تبیین کند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.