صغری اشرف روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس برنامه ریزیها قرار است امسال یک میلیارد و 100میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر ذخیره سازی شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 100 هکتار از استخرهای پرورش میگو در استان بوشهر ذخیره سازی شده است اظهار کرد: برای انجام ذخیره سازی بچه میگو امسال 10 هزار جفت مولد در استان تامین شده که از این تعداد یکهزار و 400 جفت از هاوایی وارد شده است.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: این میزان بچه میگو در 11 مرکز تکثیر و پرورش فعال در استان بوشهر تکثیر و در اختیار سایت های پرورش میگو قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه استان بوشهر از جمله استانهایی است که بچه میگو به استانهای دیگر صادر می کند گفت: تاکنون 120میلیون قطعه ناپلی میگو (نوزاد) از این استان به استانهای دیگر انتقال یافته است.
اشرف اظهار کرد: براساس برنامه ریزی ها امسال در سطح چهار هزار و 200 هکتار استخر کار پرورش میگو در استان بوشهر اجرا می شود و پیش بینی تولید 15هزار تن میگوی پرورشی شده است.
وی با اشاره به شیوع بیماری لکه سفید میگو درسایت های پرورش میگوی استان بوشهر در سال گذشته گفت: با توجه به کنترل و انجام اقدامهای پیشگیرانه تلاش می شود از شیوع بیماری در سایت های پرورش میگو جلوگیری شود.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: پارسال از سه هزار و 800 هکتار استخر پرورش میگو در استان بوشهر با وجود پیش بینی تولید 12 هزار تن اما به دلیل شیوع بیماری لکه سفید در برخی سایت های پرورش این میزان به 9 هزار تن کاهش یافت.
استان بوشهر با تولید 60 درصد میگوی پرورشی کشور بعنوان قطب پرورش میگو شناخته شده است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.