به گزارش ایرنا، عبدالرسول کازرونی روز شنبه در جمع فراگیران استان بوشهر افزود: افزایش فرصتهای اشتغالزایی با ارائه آموزشهای مهارتی درروستاها امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه نداشتن شغل از عوامل موثر در مهاجرت روستائیان به شهرها است تصریح کرد: آموزشهای فنی ومهارتی درتثبیت وتشویق روستائیان به ماندن در روستا و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان نقش سازنده ای دارد.
کازرونی اظهار کرد: در همین راستا ارائه آموزش های مهارتی نوین و به روز در روستاها از اولویتهای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر است.
وی آموزشهای ارائه شده در روستاها را در حوزه خدمات،کشاورزی و صنعت عنوان کرد و گفت: آموزش روستایی باهدف اثربخشی وتأثیرگذاری بیشتر آموزشهای مهارتی وکمک به توسعه اقتصادی،عدالت آموزشی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد، کاهش هزینه های خانوار و ماندگاری نیروهای بومی درروستاها انجام می پذیرد.
کازرونی گفت: ایجاد تسهیلات و رفاه لازم در روستاها به عنوان قطب های تولید در جامعه از برنامه ها و هدفهای دولت تدبیر و امید است.
وی تصریح کرد: اشاعه آموزشهای فنی و حرفه ای در مناطق محروم و کمترتوسعه یافته،توجه به آموزش‌های روستایی ونحوه اجرایی ‌کردن این آموزش‌ها در روستاها درسند راهبردی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در ارتباط با تحقق عدالت اجتماعی وسیاست‌های این سند موردتوجه قرارگرفته است.
6047/7210**خبرنگار: سیده نیره قیمی*انتشاردهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.