به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی سپاه امام صادق (ع) فتح الله جمیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این ستاد برای مبارزه جدی با منکرها در گام نخست اقدام به شناسایی مصداق آنها در جامعه کرده و با معرفی به دستگاههای اجرایی و آحاد مردم امر به معروف و نهی از منکر می کند.
وی تبعیض، بی عدالتی، گرانفروشی، ثروت اندوزی، تجمل گرایی، دروغ، غیبت، بردن آبروی دیگران، تنبلی، تکریم نکردن ارباب رجوع، نبود انضباط اجتماعی و اقتصادی، اسراف، سوء استفاده از بیت المال و پارتی بازی را از جمله منکرهای شناسایی شده در استان عنوان کرد.
جمیری تصریح کرد: براساس روایاتهای موجود از معصومان (ع) اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر از ناحیه مردم و مسئولان در جامعه اسلامی به خوبی ترسیم شده است.
وی تاکید کرد: وظیفه همه ماست که برای اجرایی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.
جمیری گفت: دشمن قصد استحاله تدریجی فرهنگ ما را دارد و در صدد است که سیاست اندلسی را در کشور پیاده کند برهمین اساس جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا برای تحقق این هدف شیطانی، طرحی به نام تغییر فرهنگ در خاورمیانه را رونمایی کرد.
وی یادآور شد: در همین راستا 29 میلیون دلار بودجه در گام اول قرار داد و 55 زن عرب را به آمریکا برای آموزش برد و به گفته وزیر خارجه آمریکا در طرح تغییر فرهنگ در خاورمیانه به دانش آموزان دختر توجه ویژه ای شده است.
جمیری برگزاری کارگاه آموزش طلایه داران، تشکیل شورا های امر به معروف و نهی از منکر در اداره ها و اصناف و اجرای نمایش میراث روح الله با رویکرد امر به معروف را بخشی از اقدامهایی که تاکنون برای فرهنگ سازی اجرای این واجب فراموش شده صورت گرفته عنوان کرد.
وی تاکید کرد: ایجاد پویش های سلامت اداری در فضای مجازی، اجرای طرح تذکر نوشتاری، تولید محتوا و ایجاد فضاهای تبلیغاتی برای گسترش امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری نشست های علمی با فرهیختگان، نمایشگاه های فرهنگی، راه اندازی برنامه های رادیویی و تلویزیونی معروف، دوره های آموزش تربیت مربی، طراحی و تولید آثار تبلیغاتی و هنری از جمله اقدامهایی است که باید انجام شود.
وی افزود: در کنار کارهای فرهنگی، اقدامهای بازدارنده و برخوردهای قضایی هم از طریق مراجع ذی صلاح در حال انجام است که تلاش می شود جامعه ای عاری از منکر داشته باشیم.
6047/7210**سیده نیره قیمی*انتشاردهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.