به گزارش ایرنا، علی جمادی روز یکشنبه درپنجمین شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان بوشهر افزود: علاوه براین گزارشهایی در باره پاره شدن بنرهای تبلیغاتی برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و پخش شب نامه دریافت کرده ایم که درمرحله تحقیق و بررسی موضوع هستیم.
وی اضافه کرد: برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی 26 شعبه پیگیری و رسیدگی به این جرائم در دادسراها و دادگاههای استان بوشهر تشکیل شده است.
جمادی اظهار کرد: پیشگیری از جرائم انتخاباتی از برنامه های دستگاه قضایی است وتاکنون با ارائه تذکرهای لازم از وقوع جرم پیشگیری شده است.
وی در مورد برخی از تخلف های ستادهای تبلیغاتی کاندیداها گفت: مراجع قضایی مسئولان این ستادها را احظار کرده ولی تاکنون پرونده ای که نیاز به رسیدگی قضایی داشته باشد، تشکیل نشده است.
جمادی یادآور شد: با توجه به تذکرها اگر برخی از ستادهای انتخاباتی درجاهای غیرمجاز اقدام به نصب پلاکارد و بنر کنند ضابطان دادگستری نسبت به برطرف کردن آثار جرم اقدام و چنانچه مانعی وجود داشت برخورد قضایی شود.
جمادی تاکید کرد: ماموران نیروی انتظامی می توانند خودشان به رسیدگی به برخی تخلف ها از جمله نصب بنر در مکانهای غیر مجاز اقدام و در صورت مقاومت متخلفان نسبت به معرفی آنان به دستگاه قضایی اقدام کنند.
وی اظهار کرد: کاندیداها نسبت به رعایت و حرکت در چارچوب قانون و انجام رقابت سالم اقدام و از تخریب همدیگرو کارهایی که وصف مجرمانه دارد، خودداری کنند.
جمادی، گفت: مسئولان ستادهای انتخاباتی از دعوت برخی افراد که محکومیت قضایی دارند، برای تبلیغ و سخنرانی در حمایت نامزدها خودداری کنند.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با برخی موارد و اقدام هایی که امنیت ملی را به خطر می اندازد از جمله نصب تصویر سران فتنه و سردادان برخی شعارها باید برخورد شود.
وی یادآور شد: برای ما بعنوان مجریان قانون فرقی نمی کند چه کسی انتخاب شود مهم برای ما حضور پرشور مردم در محیطی امن و سالم است.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با هرگونه مزاحمت و آلودگی صوتی، پخش موسیقی زنده و راه اندازی کاروانهای تبلیغاتی توسط هواداران کاندیداها برخورد قضایی می شود.
وی اظهار کرد: تلاش می شود با ایجاد فضایی امن انتخابات برگزار و مردم با خیال راحت در این حماسه شرکت کنند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.