حجت ‌الاسلام عبدالحمید خدری روز پنج شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: امروز آخرین مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی است که طی آن هیات‌های نظارت بررسی صلاحیت ها را انجام می دهند.
وی بدون اشاره به آمار تایید صلاحیت شده ها اضافه کرد: فردا جمعه نتیجه بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای شورای اسلامی استان بوشهر بطور همزمان به فرمانداری‌ها و کاندیداها (به کاندیداها بصورت محرمانه) اعلام می شود.
خدری ادامه داد: با اعلام نتیجه تایید صلاحیت ها، کاندیداها رد صلاحیت شده چهار روز فرصت ارائه اعتراض به هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان بوشهر دارند.
نماینده مردم شهرستان های بوشهر، دیلم و گناوه در مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت کاندیداها را براساس مر قانون دانست و افزود: تمام تلاش ها در راستای این است که افرادی سالم، امانتدار و مسئولیت پذیر برای شوراها انتخاب شوند.
خدری با تاکید بر حضور حداکثری مردم همیشه در صحنه استان بوشهر در پای صندوق‌های اخذ رای 29 اردیبهشت گفت: انتظار می رود مردم دارالحماسه استان بوشهر همچون انتخابات های گذشته با حضور پررنگ خود یک انتخابات حماسی را رقم بزنند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: سه هزارو 930داوطلب آمادگی خود را برای رقابت و عضویت در شوراهای اسلامی این استان اعلام کرده اند.
سید اسماعیل موسوی افزود: از این شمار 2هزارو 751 نفر برای تصاحب یکهزارو 323 کرسی شوراهای اسلامی در 406روستا و یکهزارو179 داوطلب نیز برای تصاحب 195 کرسی شورای اسلامی در 37 شهر استان بوشهر به رقابت خواهند پرداخت.
موسوی یادآورشد:از مجموع یکهزارو 179 نفر داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای استان بوشهر تعداد یکهزارو 25 نفر مرد و 154نفر نیز زن هستند.
وی اضافه کرد: همچنین از 2هزارو 751 داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای استان بوشهر تعداد 2هزارو 572 نفر مرد و تعداد 179 نفر زن هستند.
این مقام مسوول ادامه داد: میزان مشارکت داوطلبان زن نسبت به دوره چهارم شورای اسلامی 64درصد و مردان نیز 14و 2دهم درصد رشد نشان می دهد.
وی بااشاره به اینکه مشارکت داوطلبان در مجموع نسبت به دوره قبل 17.3درصد رشد داشته است گفت: از نظر ترکیب تحصیلات نیز مقطع لیسانس با 32.9درصد بیشترین و دکتری و حوزی نیز که در مجموع 27 نفر هستند هفت صدم درصد را از مجموع داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی استان بوشهر به خود اختصاص داده اند.
موسوی افزود: به لحاظ ترکیب سنی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی استان بوشهر گروه سنی 30تا 35 سال با 21.5درصد بیشترین مشارکت را به خود اختصاص داده است.
این مقام مسوول یادآورشد: از نظر شمار داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهرها، شهربوشهر با 204 داوطلب بیشترین و شهر ریز با 13 نفر کمترین شمار داوطلب را به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: از مجموع 37 شهر استان بوشهر تعداد سه شهر برازجان ، کنگان و گناوه با هفت نفر عضو ، بوشهر با 9 نفر و مابقی شهرها نیز پنج عضو دارند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر تصریح کرد: از نظر شهرستانی نیز بیشترین شمار شرکت کننده داوطلب برای عضویت در شهرها مربوط به شهرستان بوشهر با 292نفر و عسلویه با 47 نفر کمترین شمار داوطلبان را به خود اختصاص داده اند.
موسوی گفت: بالاترین داوطلبان نام نویسی شده عضویت در شوراهای اسلامی مربوط به بخش دلوار با 246 نفر و کمترین نیز بخش مرکزی دیر با 39 نفر است.
نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز دوشنبه 30 اسفندماه سال 1395 در سراسر کشور آغاز و تا یکشنبه ششم فروردین 1396 به پایان رسید.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود.
7212/6045** خبرنگار : عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.