به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علیرضا حاجیان‌زاده  صبح امروز در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت کتابخانه سیار کانون در کشور اظهار داشت: این کتابخانه هر 15 روز یکبار به مناطق مختلف روستایی کشور اعزام می‌شوند  و برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کنند.

وی از افزایش واحد سیار کتابخانه کانون در مناطق مختلف کشور خبر داد و تصریح کرد: تعداد کتابخانه‌های سیار کانون از 85 کتابخانه به 170 کتابخانه در 3 سال اخیر رسیده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با بیان اینکه اجرای برنامه‌های متنوع کانون با اولویت مناطق محروم در فعالیت‌های کانون است، خاطر نشان کرد: به منظور حمایت از کودکان نابینا، ناشنوا و معلول، مراکز فراگیر کانون در کشور راه‌اندازی شده که یکی از این مراکز هم در بوشهر ایجاد شده است.

حاجیان‌زاده با اشاره به راه‌اندازی 29 مرکز فراگیر کانون ویژه نابینایان، ناشنوایان و معلولان، اظهار داشت: این اقدام کانون برای عدالت آموزشی در سطح کشور انجام شده است.

وی از ایجاد 40 سینمای کودک در مناطق مختلف کشور خبرداد و  افزود: با توجه به اینکه موضوع سینمای کودک در کشور مغفول مانده بود توجه به سینمای کودک برنامه جدی کانون است و تاکنون 40 سینمای کودک با ظرفیت میانگین 150 تا 200 نفره در کشور راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، یکی  دیگر از برنامه‌های کانون را ساخت فیلم با موضوع کودکان دانست و تاکید کرد:هرچند سینمای کانون نوپاست اما استقبال خوبی از سوی تهیه کنندگان و کارگردانان برای ساخت فیلم در کانون صورت گرفته است

حاجیان‌زاده با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی پرتال کودک و نوجوان راه اندازی شده خاطر نشان کرد:  یکی دیگر از برنامه‌های این کانون ایجاد کانون زبان است که تاکنون آموزش 7 زبان زنده دنیا در این کانون  فعالیت آنها آغاز و قراردادی هم با آموزش و پرورش در این زمینه منعقد شده است.

وی با قدردانی از حمایت‌های استاندار بوشهر از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: کانون پرورش فکری ریاست شورای استانداردسازی اسباب بازی در کشور را هم دارد  و در این زمینه کار استاندارد سازی تولید و واردات اسباب بازی را دنبال می‌کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، راه اندازی موزه تاریخ را از دیگر برنامه‌های کانون  دانست و تصریح کرد: در این موزه، به صورت سمعی و بصری دوره‌های تاریخی برای کودکان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622388
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.