به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حمیده ماحوزی ظهر امروز در نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان بوشهر با بیان اینکه فراهم شدن امنیت و سلامت انتخابات در اولویت قرار دارد اظهار داشت: در جریان انتخابات 29 اردیبهشت استفاده از فضاهای مجازی نسبت به انتخابات گذشته افزایش یافته که در این راستا رصد فعالیت‌های این فضاها و شناسایی تخلفات و جرایم مورد توجه و تاکید قرار دارد.

وی با بیان اینکه فضاهای مجازی مورد توجه کاندیداهای انتخاباتی قرار دارد افزود: نقش فضای مجازی در این بین بسیار مهم است، زیرا  نامزدهای انتخاباتی از فضای مجازی در معرفی و شناساندن خود به جامعه هدف استفاده می‌کنند.

مدیرکل ارشاد استان بوشهر با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات حاکم در امر انتخابات به ویژه در عرصه تبلیغات گفت: نشریات و سایت‌ها و پایگاه‌های خبری با تخلفات و جرائم در حوزه انتخابات کم و بیش آگاه هستند که در این زمینه اگر تخلفاتی صورت بگیرد از طریق پلیس فتا و نیروهای امنیتی رصد و  به آنان متذکر می‌شوند.

ماحوزی با اشاره به فعالیت سایت و پایگاه خبری در استان بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر بیش از 100 سایت و  پایگاه خبری فعالیت می‌کند که تاکنون 30 مورد آن دارای مجوز رسمی برای فعالیت شده‌اند.

وی بیان کرد: علاوه بر فعالیت پایگاه‌ها و سایت‌های اینترتی، 44 نشریه در استان بوشعر دارای مجوز رسمی هستند که در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

مدیرکل ارشاد استان بوشهر با تاکید بر این نکته که برخی سایت‌ها و پایگاه‌های خبری مراحل ثبت برای فعالیت رسمی در استان می‌گذارند تصریح کرد: صدور مجوز برای فعالیت پایگاه و سایت خبری اینترنتی از طریق سامانه جامع رسانه‌ای کشور محقق می‌شود که در این زمینه اکنون برخی از این سایت‌ها  اقدامات لازم برای دریافت مجوز رسمی  انجام داده‌اند.

ماحوزی با تاکید بر جلوگیری از تخلف انتخاباتی در فضاهای مجازی  استان بوشهر بیان کرد: سالم نگه‌داشتن محیط انتخابات با امنیت و مشارکت همگانی محقق می‌شود که در این عرصه جلوگیری از  جرائم  و تخلف در فضاهای مجازی مورد توجه ویژه است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615205
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.