به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان بوشهر با تاکید بر رعایت  قانون تبلیغات کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: بر اساس قانون،داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا 8 روز قبل از انتخابات تا 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات می‌توانند به تبلیغات بپردازند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان بوشهر با تاکید بر توجه به عدالت در تبلیغات داوطلبان شوراهای اسلامی در استان بوشهر بیان کرد: اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان بوشهر سلیقه‌ها، جناح سیاسی و احزاب در بررسی صلاحیت نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا مد نظر قرار نمی‌دهند و بر اساس استعلام مراجع چهارگانه تصمیم‌گیری می‌کنند.

خدری با بیان اینکه  نتیجه فعالیت هیئت اجرایی در بررسی صلاحیت نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا فردا به هیئت نظارت تحویل می‌شود افزود: تصمیمات به صورت گروهی ایجاد می‌شود و سلیقه شخصی در رد و یا تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای اسلامی دخل و تصرف ندارد.

وی با بیان اینکه در بررسی صلاحیت‌های داوطلبان حقوق و حرمت آنان مدنظر قرار می‌‌گیرد گفت: جناح‌ و بینش سیاسی در بررسی صلاحیت‌ کاندیدای شورای اسلامی شهر و روستای استان بوشهر تاثیرگذار نیست.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان بوشهر با بیان اینکه شورای اسلامی دارای جایگاه مهم قانونی هستند افزود: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی شوراها سبب افزایش اعتماد عمومی مردم و تحکیم پایه‌های نظام اسلامی می‌شود و این پارلمان‌های محلی رسالت مهمی در تحقق مطالبات مردم و مدیریت شهری و روستایی دارند.

وی با بیان اینکه اعضای هیئت نظارت استان بوشهر به گونه‌ای عمل می‌کنند تا شائبه‌ای برای جناح‌های سیاسی ایجاد نشود تاکید کرد: استعلام منابع 4 گانه و تحقیقات از راههای  شناسایی وضعیت نامزدهای انتخابات شوراها است که بر این اساس صلاحیت داوطلبان بررسی و اعلام می‌شود.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان بوشهر با تاکید بر ارائه اسناد قانونی برای افرادی که رد صلاحیت می‌شوند بیان کرد: داوطلبانی که در  هیئت نظارت شهرستان یا استان رد صلاحیت می‌شوند، این هیئت آمادگی  ارائه اسناد قانونی سبب رد صلاحیتش دارد.

وی با بیان اینکه ملاک کار مجموعه شورای عالی نظارت، قانون است  تاکید کرد: از داوطلبان  انتخابات شورای شهر و روستای استان بوشهر خواسته می‌شود به قانون  هر چند این که بر خلاف نظرشان باشد توجه و تمکین کنند.

خدری با انتقاد از نحوه ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری در کشور تصریح کرد: ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهور با همه نوع سواد، شخصیت و شغل   سبب تحقیر نظام اسلامی می‌شود از این نظر طرحی مبتنی بر اصلاح قانون ثبت نام ریاست جمهوری باید تصویب شود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613649
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.