به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، زهرا احمدی‌پور بعدازظهر امروز در بازدید از پایگاه میراث فرهنگی کاخ‌های هخامنشی دشتستان با تاکید بر مرمت و احیا آثار تاریخی اظهار داشت: مرمت و بازسازی ابنیه‌های تاریخی از جمله آثار تاریخی استان بوشهر  مورد توجه سازمان میراث فرهنگی قرار دارد.

وی با تاکید بر اهمیت پایگاه‌های میراث فرهنگی در جذب گردشگر افزود: آثار تاریخی از طریق پایگاه‌های میراث فرهنگی با فراهم شدن جذابیت‌های لازم باید معرفی شود و این مهم در اولویت این بخش قرار دارد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه استان بوشهر دارای جذابیت‌های مهم گردشگری است گفت:  پیوند و اتصال مجموعه آثار تاریخی و  دیگر جذابیت‌های گردشگری، زمینه راه‌اندازی قطب گردشگری را فراهم می‌کند که این مهم در استان بوشهر مورد توجه ویژه قرار دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با  اشاره به نقش مهم تولیدات صنایع دستی در معرفی جذابیت‌های گردشگری افزود: در استان بوشهر ظرفیت مهم صنایع دستی در حوزه چوب و حصیر وجود دارد که باید تولیدات این بخش به بازار مصرف رسانده شود.

احمدی‌پور، توسعه فعالیت‌های صنایع دستی را منوط به رونق بازار فروش این محصولات دانست و تصریح کرد: اگر تولیدات صنایع دستی به فروش نرسد، امکان توسعه این صنعت فراهم نمی‌شود از این نظر شکل‌گیری تعاونی‌ها در این حوزه امری مهم و ضروری است.

وی از راه‌اندازی تعاونی‌های صنایع دستی خبرداد و گفت: برای عرضه محصولات صنایع دستی و  رونق یافتن فروش این محصولات، تعاونی‌های صنایع دستی راه‌اندازی می‌شود.

معاون رئیس جمهور افزود: راه‌اندازی تعاونی صنایع دستی زمینه فروش تضمینی محصولات و ارائه به بازارهای هدف فراهم می‌کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه بازارهای صنایع دستی چوبی و حصیری در استان‌های شمالی دارای رونق است تصریح کرد: تولیدات صنایع دستی چوبی و حصیری استان بوشهر باید به این بازارها عرضه  و معرفی شود تا ضمن احیاء و رونق تولیدات، زمینه توسعه صنایع دستی چوبی و حصیری استان بوشهر فراهم شود.

احمدی‌پور تاکید کرد: تولیدات صنایع دستی ضمن عرضه در نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های فصلی باید در تعاونی صنایع دستی برای معرفی این توانمندی مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 606838
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.