به گزارش ایرنا، ناصر امیرزاده روز شنبه در آئین برگزاری جشن نوروزگاه در بازار قدیم و تجاری بوشهر افزود: استان بوشهر دارای جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فردی است وعلاوه بر آثار و بناهای تاریخی از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری نیز برخوردار است.
وی بیان کرد: بافت تاریخی بوشهر با 2 قرن قدمت از بافت‌های با ارزش تاریخی در کشور است که این امر به افزایش ظرفیت گردشگری استان بوشهر کمک شایانی کرده است.
امیرزاده با اشاره به اینکه فرهنگ غنی استان بوشهر و مهمان‌نوازی مردم از عوامل جذب گردشگران است تاکیدکرد: امید است خدمات ارائه شده در این استان سبب افزایش رضایتمندی مسافران و گردشگران قرار گیرد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: نقال خوانی داستان های شاهنامه و موسیقی محلی و بومی بخش عمده‌ای از نوروزگاه‌های استان بوشهر است.
امیرزاده با تاکید بر نقش جشن‌های نوروزگاه در معرفی و شناساندن، آداب و رسوم مناطق اظهار داشت: در راستای معرفی آداب و رسوم گذشتگان و جاذبه‌های‌ اماکن باستانی و تاریخی استان بوشهر،در ایام تعطیلات، جشن‌های نوروزگاه در نقاط تاریخی و زیبای این استان در حال برگزاری است.
وی برگزاری نوروزگاه را موجب احیا سنت‌ها و آیین‌های گذشتگان دانست گفت: برگزاری جشن نوروزگاه فضا و بستری مناسب برای ایجاد نشاط و انگیزه برای مردم است.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.