دکتر علی زکی زاده روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: طرح بسیج سلامت نوروزی با حضور 15بازرس بهداشت محیط و حرفه ای این شبکه با هدف ارتقای امنیت و سلامت غذایی جامعه از اول اسفندماه سال 95 آغاز و تا 15 فروردین 1396 ادامه دارد.
وی اضافه کرد: از ابتدای این طرح تا ششم فروردین ماه جاری یکهزار و 199 بازدید از همه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده که تعداد 40 متخلف به مراجع قانونی معرفی و سه مرکز متخلف عرضه کننده مواد غذایی نیز تعطیل شدند.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه اظهارکرد: صدور 478 مورد کارت معاینه پزشکی برای شاغلان در مراکز و اماکن عرضه کننده، 103 مورد نمونه برداری از مواد غذایی، 70 مورد نمونه برداری میکروبی آب و یکهزار و 324 مورد کلر سنجی از آب شرب نیز انجام شده است.
وی گفت: برای ممانعت از فعالیت غیر بهداشتی دستفروشان دوره گرد غذای گرم در سطح معابر، با همکاری واحد اجراییات شهرداری و نیروی انتظامی، 850 پرس غذا در 13 مرحله جمع آوری و نابود شد.
زکی زاده افزود: بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان به طور مستمر در ساعات اداری و غیر اداری بر بهداشت محیط همه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بویژه سرویس های بهداشتی عمومی و محل های اسکان مسافران نوروزی نظارت کرده و پیگیری های لازم به منظور حل نواقص بهداشتی مشاهده شده را انجام می دهند.
وی اظهارکرد: در این بازدید ها بکار بردن تجهیزات پرتابل از جمله دماسنج دیجیتال، شوری و روغن سنج، تشخیص تخلفات و پیگیری برای بازرسان را آسان تر کرده است.
شهرستان گردشگری گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.