نادر شفیع خدایی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: با ورود این سامانه بارشی آسمانی ابری به همراه رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق بویژه در مناطق جنوبی این استان پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: همچنین وزش باد شدید با جهت جنوب شرقی علاوه بر ایجاد گرد و خاک و کاهش دید افقی افزایش تلاطم دریا را نیز در پی خواهد داشت.
شفیع خدایی ادامه داد: بر این اساس از ظهر روز پنجشنبه خلیج فارس بویژه سواحل شمالی و مرکزی استان مواج و متلاطم خواهد بود.
وی گفت: همچنین بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده آرامش نسبی جوی و دریایی استان بوشهر در امروز و فرداست.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز یکشنبه نیز سامانه بارشی دیگری با ظرفیت بارشی بالا وارد این استان می شود که تحت تاثیر این سامانه از روز یکشنبه تا چهارشنبه آینده ( 29 اسفندماه تا 2 فروردین) آسمان استان به تناوب ابری همراه با رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد پیش بینی می شود.
وی افزود: در همین مدت خلیج فارس به سبب وزش تندباد جنوب شرقی برخی ساعت ها مواج و متلاطم خواهد شد.
شفیع خدایی بیان کرد: با توجه به ناپایداری های جوی و افزایش باد در روزهای آینده، ایجاد گرد و خاک و کاهش دید بویژه در هنگام فعالیت این سامانه دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، بتدریج افزایش ابر و از فردا در برخی نقاط بویژه نیمه جنوبی استان همراه با بارش باران گاهی رگبار پراکنده باران، رعد و برق، وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.
شفیع خدایی گفت: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی تا شمال با سرعت هشت تا 32 کیلومتر در ساعت و از فردا شمال شرقی بتدریج جنوب شرقی با سرعت 10 تا 36 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
شفیع خدایی ادامه داد: در 24 ساعت آینده ارتفاع موج در خلیج فارس 30 تا 90 سانتی متر و از فردا در سواحل شمالی و مرکزی استان بتدریج 60 تا 120 سانتی متر پیش بینی شده است.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.