نوید احمدی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احتمال محدود و یا تعطیل شدن تردد های دریایی با توجه به وزش باد پیش بینی شده در هفته آینده وجود دارد.
وی ادامه داد: با توجه به هشدار پیش بینی های لازم برای مواقع ضروری جهت استقرار اضطراری مسافران نوروزی انجام شده و مکان هایی همچون سالن های ورزشی برای این منظور آماده شده است.
معاون عمرانی فرماندار بندرعباس اضافه کرد: فعالیت این سامانه بارشی از روز شنبه آغاز می شود که اوج آن برای روز های 30 اسفند95 و یک فروردین 96 پیش بینی شده است.
احمدی خاطر نشان کرد: شدت بارندگی های پیش رو به اندازه بارندگی های آخر بهمن ماه گذشته نخواهد بود و از مردم خواسته می شود نکات ایمنی را رعایت کنند.
'بر اساس اطلاعیه شماره 25 اداره کل هواشناسی هرمزگان ، نقشه های هواشناسی نشان دهنده ناپایداری وضعیت جوی و دریایی استان از پنجشنبه 26 اسفند تا یک فرودین بوده که نتیجه فعالیت دو سامانه بارشی جنوبی بر روی استان بصورت افزایش ابر، رگبار باران و رعد وبرق، افزایش باد و مواج شدن دریا خواهد بود.
سامانه بارشی اول از روز پنجشنبه تا اوایل یکشنبه و سامانه بارشی دوم که فعالیت قابل ملاحظه تری خواهد داشت طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در استان فعال خواهد بود.
افزایش ابر همراه با وزش باد در مناطق غربی و جزایر خلیج فارس برای روز چهارشنبه ، افزایش ابر ، رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش باد بخصوص در مناطق غربی برای روز پنجشنبه و جمعه پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا، ابرناکی منطقه و در برخی نقاط رگبار پراکنده باران و رعد وبرق برای روز شنبه ، افزایش ابر ، بارش قابل ملاحظه باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا در اغلب نقاط هرمزگان برای روز های دوشنبه و سه شنبه پیش بینی می شود.
تمهیدات لازم با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و دریایی استان به خصوص در مدت روزهای آغازین سال جدید انجام گیرد.'
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.