آنان در تماس با خبرنگار ایرنا در شهرستان دیر گفتند: فراهم کردن و توسعه امکانات بهداشتی و درمانی بویژه در حوزه تامین اجتماعی که بیشتر مردم بیمه شده این سازمان هستند، نقشی مهم در تامین سلامت مردم دارد.
یکی از اهالی شهر دیر گفت: زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستم وماهانه مبلغ زیادی برای حق بیمه پرداخت می کنم اما خدمات دهی درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دیر در حد ویزیت و داروست.
علی ابراهیمی افزود: با توجه به اینکه مسئولان شهرستان بارها اعلام کرده اند که 25 درصد جمعیت این شهرستان دارای دفترچه تامین اجتماعی هستند اما هنوز این شهرستان درمانگاه مجهزی ندارد.
وی گفت: از طرف دیگر برای انجام آزمایش، سونوگرافی، رادیولوژی و کارهای درمانی دیگر باید به شهرستان های همجوار، مرکز استان و یا استان فارس مراجعه کنیم.
یکی از صیادان بندردیر گفت: کارگران در این شهرستان نیمی از جمعیت شهری و روستایی هستند اما نبود پزشک متخصص در درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دیر یکی از مشکلات اساسی برای آقایان و بانوان است.
محمد مومنی افزود: مسئولان استانی و کشور در بازدیدهای مکرر خود از این شهرستان بارها قول اجرا و احداث درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان را به مردم داده اند اما به دلایلی نامعلوم تاکنون این وعده ها عملی نشده است.
وی گفت: متولیان امر باید شرایط را به منظور ارائه خدمات مطلوب و بموقع بیماران مهیا کنند تا به بیمه شدگان تامین اجتماعی که بیشتر از اقشار ضعیف جامعه هستند، فشار وارد نشود.
رئیس درمانگاه تامین اجتماعی دیر ضمن تایید اجرایی نشدن وعده درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دیر گفت: هم اکنون روزانه بیش از 150 بیمار در درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان در نوبت صبح ویزیت می‌شوند.
زهرا هادی افزود: موضوع زمین درمانگاه بارها از سوی مسئولان بویژه فرماندار شهرستان پیگیری شده و در این زمینه هم اقداماتی انجام گرفته اما هنوز اجرایی نشده است.
وی گفت: فعالیت سه پزشک عمومی، دندان پزشک و ماما، داروخانه، تزریقات و پانسمان از خدمات این درمانگاه برای شهروندان است.
فرمانداردیر گفت: شهرستان دیر تنها شهرستانی که از داشتن بیمارستان محروم است و درمانگاه تامین اجتماعی دیر جوابگوی جمعیت تحت پوشش این سازمان نیست که می‌طلبد مسئولان توجه ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.
حمزه اعتماد افزود: با توجه به کمبودها و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد و نبود بیمارستان در این شهرستان، مسئولان مربوطه باید هرچه زودتر نسبت به احداث ساختمان و تجهیز درمانگاه تامین اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهند.
فرماندار دیر با بیان اینکه درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان هم اکنون در منزل استجاری فعالیت دارد، ادامه داد: اجرای پروژه درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دیر از مصوبات دولت نهم و دهم است که تاکنون اجرایی نشده است.
اعتماد بیان کرد: در شهرستان دیر 26 هزار نفر بیمه ‌شده اصلی تامین اجتماعی وجود دارد که بیش از 50 درصد جمعیت این شهرستان را شامل می‌شود.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.
7207/6043** خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.