به گزارش ایرنا،سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی بوشهر در این آیین گفت: شاید در نگاه نخست نویسندگی و شاعری پزشکان قدری دور از ذهن به نظر آید، اما نگاهی به آثار ادبی جهان نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که برخی نوشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ماندگار در عالم ادبیات، زاییده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ذهن جست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و جوگر و آفریننده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی پزشکان نویسنده و شاعر است.
حمید زارعی افزود: فرد پزشکی که ادیب است با توجه به حرفه و شغلش و ارتباطی که با افراد جامعه دارد درک بهتری از طبیعت انسان ها دارد.
وی تصریح کرد: خانم دکتر رضایی نیز نویسنده ای است که تجربه پزشکی خود را در رمانش انتقال داده و داشتن درد انسان در آثارش متبلور است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی نیز گفت: هنگامی که تاریخ ادبیات را مرور می کنیم از گذشته دور تاکنون پزشکان زیادی در عرصه ادبیات درخشیده اند که ابن سینا، عطار، هاتف اصفهانی در گذشته و معاصرینی چون غلامحسین ساعدی، احمد محیط و در عرصه جهانی نیز چخوف روسی و فون فیشر آلمانی را می شود نام برد.
دکتراصغر بحرانی ادامه داد: خانم رضایی از پزشکان متعهد و مسئولیت پذیری است که در مدتی که در روستای زیارت دشتی بوده خدمات شایانی به مردم منطقه کرده است.
یک نویسنده بوشهری نیز گفت: ساده نوشتن سخت تر از پیچیده نوشتن است و هر کسی با هر سطح دانشی می تواند از آن استفاده کند.
فرید میرشکار افزود: در کتاب رمان ' تقدیر در ساعت 2 بامداد' قهرمان کتاب به دنبال ارزش های اصیل جامعه است درحالیکه با آدمهای متعددی روبروست و جامعه نیز در حال گذراست.
وی اضافه کرد: ازمزایای این رمان تحقیقی بودن اثر است که راوی و مولف به هم نزدیک هستند و مولف دست به حوزه ای زده که درباره آن اطلاع دارد.
میرشکار یادآورشد: نویسنده ساختارهای ذهنی بویژه ادبی را به ساختارهای اجتماعی پیوند داده و طبقات مختلف جامعه را نشان می دهد و جهان بینی هر طبقه را نیز معرفی کرده است.
مرضیه رضایی نویسنده این کتاب نیز گفت: برای نوشتن رمان 'تقدیر در ساعت ٢بامداد' چهار سال وقت گذاشتم و هدفم نشان دادن یک مساله اجتماعی بوده است.
نویسنده رمان تقدیر در ساعت ٢ بامداد افزود: در واقع این رمان حاصل تجربه یک پزشک است و یک نویسنده محض نیست اما به موضوعی پرداخته ام که جزو آسیب های اجتماع محسوب می شود.
7206/6045**خبرنگار: علی اشکو ** انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.